Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

XXL skal dominere igjen – og her er våpenet: ”En ekte vinnerskalle”

Simen Swanstrøm Helly-Hansen, XXLs nye direktør for kategori og innkjøp.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Lever etter prinsippet om at retail is detail".

ANNONSE

En vinnerskalle kombineres med et selskaps vinnermentalitet. Det skriver XXL som opplyser at de har kapret Simen Swanstrøm Helly-Hansen som ny direktør for kategori og innkjøp.

Han trer med dette inn i XXLs konsernledelse fra og med 1. november og tar med seg årevis med erfaring innen varehandel – blant annet fra Vinmonopolet og Apotek 1.

XXL er et genuint sterkt konsept med enormt potensial når alle prosesser samkjøres og alle er med på laget. XXL har en vinnermentalitet og har våget å utfordre en etablert bransje. Det har jeg stor respekt for, kommenterer Swanstrøm Helly-Hansen.

Han forteller videre at detaljhandel først og fremst handler om å skape verdi for kundene og at styrken ligger i å skape en sterk kultur med alle ansatte. Ekspertisen og engasjementet blant de ansatte vil igjen smitte over og skape magi i kundemøtene, legger han til.

Konkurransesituasjonen i bransjen beskriver han som tøff.

Jeg tror at ved å gå tilbake til det XXL var sterke på, nemlig sterke merkevarer til gode priser, vil vi igjen ta denne dominerende posisjonen som kundens førstevalg. I en tid hvor folk er mer forsiktige med å åpne lommebøkene, tror jeg XXL spiller en avgjørende rolle i å sørge for at alle har mulighet til å delta i idrett og friluftsaktiviteter vi verdsetter så høyt, sier Swanstrøm Helly-Hansen.

En solid styrking av laget

Sportskjedens administrerende direktør, Freddy Sobin, mener Swanstrøm Helly-Hansen vil være en stor ressurs for selskapet fremover.

Han har en ekte vinnerskalle, og kombinerer du den med sterke leveranser for kjente merkevarer, der han har bevist sin evne til å lede og transformere i både norsk og europeisk kontekst, så utgjør han en solid styrking av XXL-laget. Simen har også en ekte lidenskap for sport og friluftsliv og lever etter prinsippet om at retail is detail. Han er en lojal XXL-kunde, og vi har allerede rukket mange gode diskusjoner om hvordan vi kan forbedre vårt kundetilbud og vår kundeopplevelse, uttaler Sobin.

Og ja. Navnet Helly-Hansen vekker oppmerksomhet, noe den nyansatte er godt vant med.

Det er fra min mor, som er fra Moss. Jeg pleier å spøke med at etter at Helly-Hansen ble solgt ut av familien før jeg ble født, har vi ingenting å gjøre med selskapet lenger, men jeg er fortsatt vanntett! Jeg har veldig gode minner om gamle oransje Helly-Hansen redningsvester, og jeg er stolt av mye av den norske suksesshistorien som startet på loftet hos mine tipp-oldeforeldre, med mål om å holde sjøfolk varme og tørre, avslutter Swanstrøm Helly-Hansen.

Del artikkel: