Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

XXL skifter ut betalingsløsningen – forlater Klarna: ”Tydeligere løsning”

Freddy Sobin, adm. dir. i XXL // Foto: XXL
Vil forenkle hverdagen til både ansatte og kunder, sier konsernsjefen.
Jimmy Andersson

XXL-konsernet bytter betalingsleverandør på det nordiske markedet. Klarna må gå, mens Walley kommer inn og overtar. Sistnevnte skal fremover hjelpe selskapet å utvikle samtlige betalingsløsninger i butikk og på nett.

Samarbeidet inkluderer deres checkout på nett for både privatpersoner og bedriftskunder, i tillegg til "kjøp nå, betal senere" i butikk.

ANNONSE

Det er i dag helt avgjørende å møte kundene med en solid omnikanalstrategi. Vi gleder oss til å implementere nettopp dette hos XXL, og demonstrere vår evne til å håndtere alle de betalingsløsningene kundene trenger, på en effektiv måte, sier Mikael Anstrin, General Manager i Walley.

Sømløs løsning

Avtalen med Walley inkluderer alle datterselskaper i XXL og gjelder på alle de nordiske markedene, altså Norge, Sverige, Finland og Danmark. Den nye avtalen har allerede trådt i kraft, og samarbeidet forventes å gå live den 1. juli 2024.

XXL har nærmere 40 varehus i Norge, og totalt 86 varehus i Norden. Med ny betalingsleverandør på plass håper selskapet å kunne skape en enda mer sømløs omnikanalløsning, uansett hvilken kanal kunden velger å shoppe i.

Walley gir oss en omnikanalløsning som dekker både netthandel og varehus i tillegg til bedriftssalget vårt gjennom Team Sales. Vi ser fram til ikke bare å forenkle hverdagen for våre ansatte og kunder, men også tilby kundene våre en tydeligere og mer strømlinjeformet løsning, sier Freddy Sobin, administrerende direktør og konsernsjef i XXL ASA.

Del artikkel: