ANNONSE

Zalando åpner opp for 17,5 millioner nye kunder

Sarah Guerrier, midlertidig sjef for Sentral- og Øst-Europa hos Zalando.
Linn Adine Andersen

Skal markedsføre gjennom influensere.

ANNONSE

Zalando åpner i tre nye land; Kroatia, Estland og Latvia. Dette omtrent en måned etter at plattformen åpnet opp for Litauen, Slovakia og Slovenia - markeder som hittil ikke har hatt tilgang til flere av merkene som tilbys på moteplattformen, skriver selskapet i en pressemelding.

Vi er glade for at vi nå kan åpne opp vårt Zalando-univers for kunder i Kroatia, Estland og Latvia også. Zalandos ekspansjon til de seks nye markedene i år er en viktig milepæl som tar oss nærmere vårt mål om å bli "utgangspunktet for mote i Europa", sier Sarah Guerrier, midlertidig sjef for Sentral- og Øst-Europa, i en pressemelding.

Samtidig lanseres varemerker som inngår i Zalandos Partner Program, og muligheten for å delta i programmet åpnes opp for forhandlere i alle seks land.

For de eksisterende merkevarepartnere innebærer ekspansjonen tilgang på over 17,5 millioner nye kunder som de kan bygge sterke relasjoner med. Lokale varemerker på de nye markedene kan nå også søke om å få bli med i "Zalando Partner Program", og selge sine produkter til hele Europa via vår plattform. På denne måten bidrar Zalando til vekst i den lokale industrien, og dens internasjonalisering.

Selskapet vil allerede fra starten av tilby gratis levering og returer, i tillegg til muligheten å betale ordre etter at bestillingen er mottatt.  Man har også gjort klar kundesupport som snakker de lokale språkene.

I løpet av de kommende ukene vil selskapet starte opp sine markedsføringsinitiativ i de nye landene, med blant annet lokale influensere. Fremover vil selskapet fortsette å ekspandere til nye markeder, og i løpet av neste år skal Zalando ta seg av Ungarn og Romania.

Del artikkel: