Motegiganten Zalando meddeler i dag at selskapet nådde en omsetningsvekst på 40 prosent i løpet av andre kvartal. Totalt landet salget (GMV) på nærmere 3,8 milliarder euro, omtrentlig 38 milliarder kroner.
Dette skjedde i følge selskapet med lønnsomhet, hvor det rapporteres om et driftsresultat (EBIT) på 184,1 millioner euro, rundt 1,9 milliarder kroner.
Enda viktigere enn vår enestående økonomiske utvikling i løpet av andre kvartal, er det økende engasjementet fra våre kunder, og at merkevarer understreker Zalando-plattformens langsiktige relevans, er et sterkt bevis på vår vellykkede strategi. For å kunne betjene kunder og partnere enda bedre i fremtiden, er vi spesielt fornøyd med det strategiske samarbeidet med Sephora for å ytterligere styrke skjønnhetstilbudet vårt og utvidelsen av Zalando-plattformen til seks nye land, sier finanssjefen David Schröder i forbindelse med Q2-tallene.
Zalando skal altså ta inn Sephoras produkter på plattformen i løpet av fjerde kvartal i år, med start i Tyskland. Motegiganten har også ekspandert sin e-handelsplattform til Litauen, Slovakia, Slovenia, Kroatia, Estland og Lituaen under det andre kvartalet.
Zalando regner med å nå en tilvekst på 31-36 prosent for hele 2021.