Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Pangstart for Power: Omsatte for over 30 millioner før lunsj

Tusenvis av kunder sto i kø utenfor varehusene mandag morgen.
Foto: Power/Noel Edgren
Elisabeth Dahl Skjervheim

Powers lanseringsfest i Sverige satte bransjerekord.

ANNONSE

I februar ble det klart at Power ønsket å fusjonere med Mediamarkt og overta elektronikkgigantens 29 varehus i Sverige. I august ble den juridiske overtakelsen gjennomført.

Fusjonen har blitt beskrevet som en av de største transformasjonene i svensk detaljhandel noensinne. Den 9. oktober inntok Power endelig det svenske markedet med en lanseringsfest utenom det vanlige.

LES OGSÅ: Powers svenske transformasjon igangsatt: ”Et massivt prosjekt”

Endelig i full gang

Åpningsfestene som startet mandag morgen i Barkarby og Heron City i Stockholm, og i Högsbo i Göteborg, trakk mange besøkende.

Den første kunden skal ha begynt å stå i kø søndag kveld utenfor varehuset i Barkarby, og allerede før lunsj hadde Power satt ny omsetningsrekord på over 30 millioner svenske kroner. Det er også ny bransjerekord, forteller administrerende direktør i Power Sverige, Robert van Toor.

Vi er endelig i full gang. Alle de fantastiske medarbeiderne jeg har snakket med i dag, vitner om det samme, vi har en helt vanvittig og fantastisk første dag her i Stockholm og Göteborg, sier han i en kommentar.

Etter gårsdagens lansering ruller festlighetene videre til Powers resterende 26 varehus rundt om i landet, med start på fredag.

At vi på mindre enn to måneder har bygget om 29 varehus, skiftet skilt og lært opp over 1300 medarbeidere, tror jeg sier noe om hvor ekstremt motiverte vi har vært for å endelig åpne opp i Sverige og ønske kundene våre velkommen, sier Robert van Toor.

LES OGSÅ: Han er Powers markedssjef i Sverige: ”Umulig å takke nei”

Del artikkel: