På selveste valentinsdagen kom beskjeden om at Power hadde kjøpt opp Mediamarkts virksomhet i Sverige – og den norske kjeden ville fri til svenske forbrukere.
I august skjedde den juridiske overtagelsen og nå står det klart hvem som skal styre skuta i Sverige. Foruten at Power er i full gang med å omprofilere varehusene har man også gjort en høyprofilert rekruttering.
Inn kommer nemlig Eddie Hernandez som i sin rolle som markedssjef vil få oppdraget med å lede inntoget på det svenske markedet.
Eddies omfattende kompetanse gjeldende markedet og elektronikk blir en utrolig ressurs for oss ved lanseringen i Sverige. Har har dessuten en unik forståelse for detaljhandel ettersom han har flere års erfaring fra butikk- og salgsjobber. Vi er sikre på at dette er en perfekt match for oss, sier Robert van Tror, administrerende direktør for Power Sverige, i en kommentar.
Store ambisjoner
Hernandez kommer seneste fra rollen som nordisk markedssjef for Samsung. Han har tidligere hatt lignende posisjon hos Elkjøp Nordic, samt som markedssjef hos svenske Elgiganten. Hernandez har dessuten hatt tittelen merkevaresjef på kommunikasjonsbyrået BBDO.
I dag begynner han i sin nye jobb og sier at det vil merkes når elektronikkjeden ruller ut i Sverige i løpet av høsten.
Jeg er overbevist om at mine tidligere erfaringer vil være til stor hjelp for meg i arbeidet med å bygge opp kjennskapen til Power i Sverige. Power er et spennende selskap med store ambisjoner. Målet er å ta markedsandeler fra dag én. Det var umulig å takke nei til denne reisen, sier Hernandez.