I en pressemelding legger Boozt frem selskapets finansielle informasjon for tredje kvartal.
Nettoomsetningen for tredje kvartal utgjorde 1 550 millioner svenske kroner, med en omsetningsvekst på 16,7 prosent, tilsvarende 10,7 prosent i lokal valuta. Omsetningsveksten var 13,9 prosent for Boozt.com og 31,3 prosent for Booztlet.com.
LES OGSÅ: Boozt: ”Maktesløs om man ikke behersker teknologien”
I tredje kvartal har vi bevist vår evne til både å øke omsetningsveksten kraftig og samtidig styrke lønnsomheten ytterligere, og dermed befeste at vi leverer de beste marginene i bransjen, forteller medgrunnlegger og administrerende direktør Hermann Haraldsson og fortsetter:
Vårt nordiske varehus tar sterke markedsandeler, og som et resultat av vårt momentum og en svært konkurransedyktig varelagerposisjon oppjusterer vi derfor helårsprognosen for 2023.
Stabil vekst gjennom året
Den helhetlige nettoomsetningen for januar til september utgjorde 4 762 millioner svenske kroner, med en omsetningsvekst på 10,6 prosent, tilsvarende 6,2 prosent i lokal valuta. Omsetningsveksten var 11,3 prosent i Boozt.com og 7,4 prosent i Booztlet.com.
Også andre kvartal ga Boozt stabil vekst med en endt omsetningen på 3,2 milliarder svenske kroner med en tilvekst i nettoomsetningen på 7,9 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
På grunn av de gode resultatene ser Boozt seg nå nødt til å oppjustere helårsprognosen fra 7,5 til 12 prosent til en forventet vekst på mellom 11 og 15 prosent.
Det justerte driftsresultatet forventes å ligge i intervallet 350 til 390 millioner svenske kroner, mot tidligere 300 til 350 millioner svenske kroner.
LES OGSÅ: Boozt i tvist med Skatteetaten – kan spare 45 millioner i året
LES OGSÅ: Boozt med tilvekst og lønnsomhet: ”Aldri vært mer stabil”