Etter et tøft år kan Jula endelig gå julen og det nye året i møte med en omsetningsrekord i baklomma. I en pressemelding beskriver varehuset november som et trendbrudd, med hovedvekt på netthandelen.
Totalt nådde Jula nesten én milliard svenske kroner i omsetning i løpet av måneden, samtidig som den totale omsetningen økte med hele 8,5 prosent sammenlignet med november 2022.
Netthandelen vår har virkelig tatt et steg fremover i november. Sammen med vår fortsatt sterke varehusekspansjon har det gitt et svært godt resultat, samtidig som vi fortsetter å levere i våre eksisterende varehus, forteller administrerende direktør i Jula, Johan Sjöhagra.
LES OGSÅ: Jula utvider: “Ekspansjon ligger i vårt DNA”
Black Friday ga omsetningsrekord for netthandelen
Det ser ut til at det er Julas nye netthandelsplattform som har fått ballen til å rulle.
Den nye netthandelsplattformen vår er nå på plass i våre fem markeder, og vi ser virkelig effekten av den. Vi kan håndtere store volumer, som under Black Friday, noe som er et bevis på at den nye netthandelsplattformen vår er robust og at den vil kunne møte Julas fremtidige ekspansjon, sier netthandelssjef Filip Eriksson og fortsetter:
Samtidig har vi jobbet mye med forsyningskjeden vår. I november har vi lykkes svært godt med å matche kundens behov med sortimentet og tilbudene våre. Alt dette har bidratt til salgsrekorden.
Johan Sjöhagra mener at Jula nå står overfor et skifte og vil stå sterkere i møte med den gjenværende julehandelen.
Vi har hatt det tøft i perioder i løpet av året, vi har måttet kjempe hardt for hver eneste krone. Nå ser vi et trendbrudd der vi bryter mønstre og finner nye veier for salget, sier han og fortsetter avslutningsvis:
Når vi jobber sammen og alle drar i samme retning, blir vi veldig sterke, noe november-salget viser. Nå går vi inn i sluttspurten av året med en meget sterk julehandel med mange aktiviteter og fantastiske tilbud.
LES OGSÅ: Jula lanserer e-handel i Finland: “Vil passe veldig bra”