Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Deres julekalendere flyr ut av hyllene – etterspørselen startet i juni

Maria K. Ebbestad, pressesjef i Nytelse.no viser frem årets julekalender.
Foto: Nytelse.no
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Kundene bestemmer i stor grad innholdet.

ANNONSE

Den første desember betyr for mange at det endelig var dags for å åpne første luke i julekalenderen.

Men, vi er langt forbi den tid hvor julekalenderen bestod av en sjokoladerute eller velduftende nellikspikre i appelsinen. For nettopp julekalenderen er det produktet som har skutt i været for to av aktørene som selger sexprodukter og -leketøy i Norge, nemlig Nytelse.no og Kondomeriet.

Begge selskapene har siden slutten av 2021 vært under samme eier, det internasjonale konsernet Eqom Group. Det gir fordeler, blant annet tilgang på interne merkevarer.

LES OGSÅ: Kondomeriet og Nytelse.no om sin nye eier – "en sterk medspiller"

Forespørslene starter i juni

Hos Nytelse.no gikk man i år kjapt tomt for årets kalender, til tross for åtte års erfaring. Det betyr at de har måttet kaste seg rundt - og lage en splitter ny kalender for å møte etterspørselen fra kundene.

Hvert år starter vi tidlig å jobbe med julekalenderen sammen med produktestere, sexologer, produkteksperter og tar med oss alle tilbakemeldingene fra kunder inn i prosessen. De første forespørslene på ny kalender får vi allerede tidlig i juni, forteller Maria K. Ebbestad, pressejef i Nytelse.no, til Netthandel.

Flere av produktene som befinner seg bak lukene i årets kalender er lagt der etter spesifikke ønsker fra kundene. Tilbakemeldingene fra kundene settes høyt ved utviklingen av nye julekalendre.

Dette er veldig viktig for oss, og en stor grunn til at julekalender har blitt en stor suksess hos oss i Nytelse.no og grunnen til at vi har blitt kåret til best i test år etter år, sier Ebbestad.

En faktor man sjeldent nevner er imidlertidig hva en slik kalender koster forhandlerne. For i Nytelse.no sin kalender er verdien av produktene 8900 kroner – men kundene betaler kun 2490 kroner.

Det er en sinnsyk rabatt med andre ord, og her får man alt man trenger i en pakke. Dessuten er en av grunnene til at folk kjøper, det at de får med noe de ikke selv hadde kommet på, men likevel blir nysgjerrig på å teste. På den måten utvider de reportoaret sitt. Det er spennende, sier Ebbestad.

LES OGSÅ: Sexleketøy trender og setter rekorder – økning på 100 prosent

"Basert oss på spørreundersøkelse"

Også hos Kondomeriet har kalenderne blitt en stor hit blant kundene. Hildur Augstsdottir, pressekontakt i Kondomeriet, kan fortelle at også de tilpasser kalenderne etter spesifikke ønsker fra kundene.

Vi har også basert oss på spørreundersøkelse vi har gjennomført i etterkant av kalenderkjøp for å kartlegge bedre hva folk liker og eventuelt ønsker seg. Det har vært viktig for oss å ha et innhold som folk faktisk vil bruke og som ikke oppleves billig og som «ræl», sier Augustsdottir, før hun legger til:

Vi får mange gode svar og informasjon vi kan jobbe videre med for å videreutvikle produktet.

Kondomeriet har flere julekalendere som løper fra 1399 kroner til 4729 kroner.

De får veldig mange gode produkter til en brøkdel av verdien, sier Augustsdottir.

Del artikkel: