Prisjakt blikket fremover og spådde hvordan nordmenn ville oppføre seg gjennom sensommeren. I Forbrukerkompasset Q3 stod det blant annet klart at kjøpkraftindeksen var styrket og nordmenn positive – vi skulle handle fysiske varer for i gjennomsnitt 14 999 kroner hver i løpet av tredje kvartal.
Så. Vi nærmer oss utgangen av tredje kvartal. Hvordan har det gått? Vi får en oppdatering fra Prisjakt som kan fortelle om høy trafikk og treffsikre spådommer.
Jeg har sett på de faktiske tallene fra Q3, og de stemmer ganske godt overens med hva vi hadde spådd, bekrefter Christoffer Reina, Norgessjef i Prisjakt, til Netthandel.
Reina er overbevist om at Prisjakt er mer relevant enn noensinne.
Stigende renter og et større fokus på å spare blant norske forbrukere gjør at Prisjakt aldri har vært en mer relevant tjeneste enn hva vi er i dag. Vi har en tjeneste som våre brukere virkelig setter pris på i disse dyrtider. Hittil i Q3 har klikk fra Prisjakt til butikk økt med hele 31 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, sier Reina.
Tradisjonelt har kategorier innen teknikk vært populært hos Prisjakt. I dag finner stadig flere veien til Prisjakt og sjekker priser for flere segmenter enn tidligere. Eksempler på produkter som har sett økninger under perioden er løpesko, ryggsekker og sjampo som har økt med henholdsvis 15, 43 og 38 prosent.
Det økte fokuset på å spare har gjort at nordmenn bruker Prisjakt for mange ulike segment, ikke bare teknikk som vi historisk sett har vært svært populære innen, sier Reina.