Tilbake i 2016 kom dagligvarekjeden Meny med følgende påstand: de ønsket å bli den største aktøren på nett.
Siden den gang har Oda kommet på banen og vokst sterkt. Men nå virker det som at Meny vil være med på leken – de styrker nemlig egen satsing på netthandel og investerer i et sentralisert plukklager. Dette skriver Shifter.
Det nye lageret skal betjene markedet i Stor-Oslo og ifølge Meny-sjef Vegard Kjuus skal dagligvarekjeden fortsette å plukke i fysiske butikker der i landet det foreløpig ikke lønner seg å etablere såkalte dark stores.
Det er alltid en balanse om man skal plukke i butikk eller et sentralisert darkstore. Landet vårt er stort og langt, og det er svært vanskelig å få lønnsomhet nasjonalt uten også å plukke i våre fysiske butikker, sier Kjuus til Dagens Næringsliv.
Karl Munthe-Kaas, gründer av Oda, ønsker Menys nye dark store velkommen. Han mener deres nysatsing vil gagne Oda, for jo flere som snakker om enkel hjemlevering av mat – jo bedre.
LES OGSÅ: Suksess for Menys reklamasjonsløsning – "sparer masse tid internt"
LES OGSÅ: Meny.no scorer høyt på kundeopplevelse – 47 millioner årlige besøk