Den kinesiske netthandelsgiganten skal ha opplevd sterk vekst i Norden etter lansering på det svenske markedet i fjor. En talsperson for Temu forteller nå at flere forbrukere skal få tilgang til "en større variasjon og økt tilbud av prispressede produkter".
Å åpne Temu-markedet for amerikanske og europeiske selgere innebærer betydelige fordeler. Det vil utvide vårt allerede omfattende produktspekter og gjøre det mulig å tilby enda mer variasjon og et større utvalg av rimelige produkter til våre kunder.
I tillegg vil vi ved å sende varer fra lokale varehus redusere leveringstiden betraktelig. Dette forbedrer den generelle handleopplevelsen med raskere og mer effektiv levering, sier en talsperson fra selskapet.
I dag har Temu base i Boston, USA. Herfra selges produkter til 45 land, produkter fra mer enn 100 000 ulike Kina-baserte selskap. Fabrikker sender altså sine produkter til Temus lager i Kina, som sendes videre til sluttkunder verden over.
Nå skal det derimot etableres lagere i Europa og markedsplassen åpnes for europeiske selgere. Temu kommer tettere på europeiske forbrukere – også oss i Norden.
Selskapet legger til at de ikke kan dele flere detaljer om de nye planene, fordi "mange av forretningsdetaljene fortsatt er under ferdigstillelse".