Med Ole Johan Lindøe ved roret, er vi rustet til å ta våre digitale kundeopplevelser og e-handelsinitiativer til nye høyder, sier Erling Schjetne, administrerende direktør i Columbus Norge.
Lindøe har hatt posisjoner som digital- og e-handelsdirektør i blant annet Elkjøp, Felleskjøpet og SAS. Før han kom til Columbus jobbet han som markedsdirektør i Autostore.
Hans bakgrunn fra å utvikle og lede e-handel og omnichannel-initiativer for ledende norske og internasjonale selskaper, gir ham en unik innsikt i bransjen og kunnskap om virksomheters forretningsutfordringer i en digital transformasjonsom, fortsetter Schjetne.
Styrke e-handelen
Med rekrutteringen håper Columbus nå å kunne styrke sin posisjon innen netthandel og digitale kundeopplevelser.
Lindøe selv forteller at de går inn for å være partnere for Norges mest ambisiøse bedrifter i utvikling og skalering av e-handel og omnichannel-løninger.
Vårt mål er å befeste vår ledende stilling innen digital handel i Norge ved å være gode rådgivere og levere bransjeledende løsninger, sier Lindøe.
E-handelskjeden Columbus har 185 ansatte i Norge fordelt på 5 lokasjoner, og samarbeider blant annet med kunder som Jernia, XXL, Toyota, Volvo Cars, og Lindex.