I et intervju med Retailmagasinet forteller han at selskapet idag omsetter rundt 35-40 millioner kroner og at ca 1.000 nettbutikker bruker løsningen. Flest små nettbutikker, noen mellomstore, og man har kunder fra alle bransjer, flest i fashion, sport, hus & hjem.
Jeg har holdt på med handel hele livet. Det jeg lærte i fysisk handel, særlig innen sport og fashion, tok jeg med meg over til netthandel, sier Zwarg til avisen.
Utviklet fra scratch
I motsetning til de fleste konkurrentene holder 24Nettbutikk til en god bit fra Oslo. Hovedkontoret ligger i Rørvik på kysten i Trøndelag med 4.000 innbyggere, Zwargs hjemsted.
Konkurrentene er typisk utenlandske plattformer som leverer tilnærmet hyllevare, som Shopify.
Konkurrentene våre baserer seg i hovedsak på amerikanske løsninger, sier Zwarg som samtidig peker på at også 24Nettbutikk skal være 'plug & play' slik at kunden kan konsentrere seg om produktutvikling og markedsføring.
Vår nettbutikk er lavterskel. Alt er rigget, så kundene trenger ikke gjøre annet enn å legge inn produktene sine. Ferdig i løsningen ligger design, logistikk, frakt og betaling.
Men det har ikke alltid vært en jevn reise for plattformsleverandøren. I 2018 bestemte Zwarg seg for å utvikle netthandelsplattformen på nytt.
Løsningen passer svært godt for små og mellomstore nettbutikker og med den nye versjonen sikter vi oss også mot de litt større butikkene. Kunder kommer, og kunder går. Vi onboarder flere titalls nye nettbutikker månedlig, sier han.
Fot i bakken
Han forteller at de samtidig tok en fot i bakken og gikk fra 28 til ni ansatte. Da kronekursen og kostnadsutviklingen gikk feil vei, bestemte de seg for å insource programvareutviklingen fra Polen og hjem til Rørvik.
De ansatte som ble igjen etter nedskaleringen har vært med lenge, og til høsten skal de begynne å ansette flere igjen.
Vi er den eneste aktøren i Norge som har utviklet en netthandelsplattform fra scratch to ganger. Med helt ny plattform er vi teknologisk konkurransedyktige. Vi har tettet noen hull som reduserer lekkasjen av kunder til andre plattformer, sier Zwarg.