Siden Bookbeat ikke er børsnotert, trenger de ikke å slippe kvartalsrapporter og kan nøye seg med å frivillig rapportere utvalgte nøkkeltall.
Hva omsetningen og resultatet endte på avslører man ikke, men strømmetjenesten forteller at antallet nye brukere økte med 24 prosent mot slutten av kvartalet sammenlignet med samme tidspunkt i 2024.
Den største aldersgruppen av nye brukere i Sverige var mellom 25 og 34 i år.
At vi stadig vokser i aldersgrupper som tidligere ikke har vært dem som bruker mest penger på litteratur ser vi som veldig positivt og som at vi bidrar til å få enda flere mennesker til å bruke tiden og pengene sine på bøker, sier Sandin.
Dobling og mer i Norge
De tre største markedene Sverige, Finland og Tyskland viste alle en tosifret vekst hittil i år. I Norge, hvor Bookbeat ble lansert i desember 2021, har inntektene mer enn doblet seg sammenlignet med samme periode i fjor.
Mye av veksten har tidligere vært på de største og mest etablerte markedene våre. I år ser vi også tydelig resultat av innsatsen vi legger ned i de nye markedene som Norge. Vi gleder oss nå til å fortsette å gi gass inn i sommermånedene og introdusere enda flere nordmenn til gleden av en god lydbok, sier Sandin.
Bookbeats målsetninger for året i sin helhet er å vokse med 20 prosent til 1,35 milliarder svenske kroner, passere en million betalende brukere og nå ett positivt EBITA-resultat.
LES OGSÅ: Strømmetjenesten sprang milliardgrensen: "En utrolig milepæl"