ANNONSE

Footway rapper markedsekspert fra Ellos: "Akkurat det vi trenger"

Marcus Gröning går fra Ellos till Footway. // Foto: Stefan Snyman
"Lang erfaring fra e-handelsbransjen".
Jimmy Andersson

Footway Group, som i februar kom ut av sin rekonstruksjon, har sakte, men sikkert begynt å få orden på sysakene igjen. Salgstallene peker fortsatt nedover, men på de siste linjene ser det lysere ut.

Nå gjør e-handelsgruppen en rekruttering som skal gi butikkene og merkene deres et ekstra dytt i riktig retning.

LES OGSÅ: Halvert omsetning for Footway: "Ekstraordinære omstendigheter"

Footway meddeler nemlig at de har sikret seg Ellos sin tidligere Head of Marketing, Marcus Gröning. Han skal nå ta på seg rollen som Group Marketing Manager hos Footway, og dermed håndtere markedsføring og merkevarebygging for e-handelsgruppens forskjellige nettbutikker.

Jeg er glad for at vi har klart å rekruttere Marcus, som har lang og relevant erfaring innen både kommunikasjon, merkevare og fremfor alt e-handelsbransjen.

Hans dype forståelse, brede erfaring og kompetanse er akkurat det vi trenger for å ta butikkene våre videre på reisen mot å bli enda sterkere merker innenfor sine respektive nisjer, kommenterer Louise Liljedahl HR-ansvarlig i Footway Group.

Fokus på kunden

Gröning har tidligere også erfaring fra blant annet byråsiden, men fremfor alt innen marked og kommunikasjon med et digitalt fokus. Han tiltrer sin nye stilling i dag, den 7. juni 2024.

Jeg ser virkelig frem til å hjelpe Footway Group og deres butikker med å bygge enda sterkere merkevarer i fremtiden og sette enda mer fokus på kunden og de kanalene som er relevante for hvert respektive merke, sier Gröning og fortsetter:

Det er viktig at vi befinner oss der kundene våre tilbringer sin tid. Jeg ser fullt av muligheter for å levere den beste forretningsnytten, og det skal bli spennende og gøy å bidra med min kompetanse.

Del artikkel: