Vår strategi er å styrke vårt omnikanaltilbud i Norge ved å utvide med flere butikker i Norges største byer. Med cirka 300 000 innbyggere, er Bergen Norges nest største by, og selvsagt blant toppkandidatene på ønskelisten som vi jobber med. Vi vet også hvor kraftfullt det er å kunne opptre som en omniaktør, sier Peter Andersson, Norgessjef i Netonnet, i en pressemelding.
Bergensbutikken vil sysselsette rundt 15 personer, romme 2 600 kvadratmeter og åpne senhøsten 2024.
Ved å åpne en butikk i Bergen gir vi kundene muligheten til å møte oss, samtidig som dette driver vår e-handelspenetrasjon og øker vårt nettsalg i området. Allerede i dag har vi en stor kundebase og e-handelsandel i Bergen. Nå ser vi frem til å gi bergensere vår fulle omnikanalopplevelse i vår nye butikk, fortsetter Norgessjefen.
LES OGSÅ: Netonnet-sjefen om åpningen av sin største butikk i Norge: "Et ursterkt konsept"
Planlegger inntil tre nye butikker i Oslo
I forbindelse med åpningen av Stavangerbutikken tidligere i år, uttalte Josefin Dalum, administrerende direktør i Netonnet, at de såvidt begynner å skimte lyset i enden av tunnelen etter det som har vært en tøff tid for elektronikkbransjen de siste årene.
Det har ikke snudd over natta, men vi merker en større traction i markedet nå, enn på lenge. Vi tror dette vil fortsette i andre halvdel av året og derfor gasser vi hardt på i Norge nå, sa Dalum i et intervju med Netthandel.
Netonnet mener deres lagershop-konsept, som muliggjør lavere priser til forbrukerne, vil fungere som trekkplaster.
I våre butikker kan kundene enkelt finne varene gjennom selvbetjening, i tillegg til at de som ønsker hjelp og veiledning får det fra våre dyktige medarbeidere. På denne måten gir vi rett og slett kunden et enklere og rimeligere alternativ for å handle hjemmeelektronikk. Det er en kostnadseffektiv modell som gjør at vi kan tilby lavere priser, sier Andersson.
Og som omniaktøren konstaterte i april, handler det ikke om antall butikker for Netonnet, men om å ha det optimale butikknettverket.
Vi ser for oss enda en etablering i Bergen, to-tre nye butikker i Oslo og Trondheim er også veldig interessant for oss. Vi ser etter virkelig gode lokaler på mellom 2000-3000 kvadratmeter, med riktige forhold og selvfølgelig med rett beliggenhet. Målet er å fortsette å ekspandere og ta markedsandeler i Norge, avslutter Andersson.