ANNONSE

Nytt konsept skal gjøre kunder til medlemmer – med unike betalingsmåter

David Hägg, produktsjef i Walley. // Foto: Walley
Sportsgiganten først ut med løsningen.
Jimmy Andersson

Betalingsleverandørene kjemper hardt om å få plass i butikkers kasser, både online og offline. Nå håper Walley at deres nye konsept, der et medlemskap knyttes til mer fordelaktige betalingsalternativer, skal sjarmere bransjen – og forbrukerne.

Kort oppsummert handler det om et lojalitetsprogram, der medlemsregistrering skal kunne skje med bare ett tastetrykk. Etter dette får man som medlem tilgang til unike betalingsmåter man ellers ikke ville fått, for eksempel to måneders kostnadsfri betaling.

LES OGSÅ: XXL skifter ut betalingsløsningen – forlater Klarna: ”Tydeligere løsning”

For forhandleren innebærer løsningen også at den kan tilpasses etter deres behov. Først ut med å ta i bruk tjenesten er XXL, som lanserer løsningen under sitt eget merkenavn XXL Pay.

XXL Pay er designet for å gi forbrukerne en smidig og fordelaktig betalingsopplevelse, samtidig som XXL kan øke kundelojaliteten, sier David Hägg, produktsjef i Walley.

De kjenner sine forbrukere best, og gjennom å kunne skreddersy den nye lojalitetsløsningen tror vi at vår teknikk sammen med deres kunnskap om forbrukerne kommer til å skape en fordelaktig opplevelse for både XXL og deres kunder.

"Et teknologiskifte"

Ifølge en rapport fra Walley, Ehandelsanalysen 2024, fremgår det at majoriteten (67 prosent) av de nordiske forbrukerne har en eller flere butikker de gjerne vender tilbake til. Til tross for dette er 15 prosent av de nordiske forbrukerne negativt innstilt til kundeklubber.

Noe som i stor grad skyldes at det rett og slett er for vanskelig å bli med i ulike kundeklubber, og dermed måtte håndtere en mengde forskjellige innloggingsopplysninger.

Dette er et teknologiskifte i utviklingen av kundelojalitet. Vi har fokusert mye på enkelhet for forbrukerne, da mange opplever at det er for kronglete å melde seg inn i kundeklubber. Vi har sett at forhandlere som lykkes med sitt lojalitetsprogram kan øke kundelojaliteten betydelig. Vår langsiktige visjon er å fortsette å hjelpe dem med dette gjennom å utvikle flere lojalitetsløsninger, sier Hägg.

Løsningen er først og fremst ment å brukes for forhandlere med allerede etablerte kundeklubber.

Del artikkel: