For forhandleren innebærer løsningen også at den kan tilpasses etter deres behov. Først ut med å ta i bruk tjenesten er XXL, som lanserer løsningen under sitt eget merkenavn XXL Pay.
XXL Pay er designet for å gi forbrukerne en smidig og fordelaktig betalingsopplevelse, samtidig som XXL kan øke kundelojaliteten, sier David Hägg, produktsjef i Walley.
De kjenner sine forbrukere best, og gjennom å kunne skreddersy den nye lojalitetsløsningen tror vi at vår teknikk sammen med deres kunnskap om forbrukerne kommer til å skape en fordelaktig opplevelse for både XXL og deres kunder.
"Et teknologiskifte"
Ifølge en rapport fra Walley, Ehandelsanalysen 2024, fremgår det at majoriteten (67 prosent) av de nordiske forbrukerne har en eller flere butikker de gjerne vender tilbake til. Til tross for dette er 15 prosent av de nordiske forbrukerne negativt innstilt til kundeklubber.
Noe som i stor grad skyldes at det rett og slett er for vanskelig å bli med i ulike kundeklubber, og dermed måtte håndtere en mengde forskjellige innloggingsopplysninger.
Dette er et teknologiskifte i utviklingen av kundelojalitet. Vi har fokusert mye på enkelhet for forbrukerne, da mange opplever at det er for kronglete å melde seg inn i kundeklubber. Vi har sett at forhandlere som lykkes med sitt lojalitetsprogram kan øke kundelojaliteten betydelig. Vår langsiktige visjon er å fortsette å hjelpe dem med dette gjennom å utvikle flere lojalitetsløsninger, sier Hägg.
Løsningen er først og fremst ment å brukes for forhandlere med allerede etablerte kundeklubber.