ANNONSE

Bransjeveteraner skal hjelpe netthandlere: "Visuellene er helt avgjørende"

Calle Huth, Marius Viken og Tony Næss satser innen produktfoto. // Foto: Gridshot Studio
Vi er i en unik posisjon til å både forstå og møte behovene til netthandelsaktører, sier Studio Manager Calle Huth.
Linn Adine Andersen

E-handelsprofilen Tony Næss er klar for nye eventyr i bransjen. Sammen med Calle Huth og Marius Viken skal han nå satse i en annen krok innen netthandel, nemlig innen produksjon av produktbilder og video.

Gridshot Studio er navnet på det nyopprettede selskapet som skal produsere innhold og i bredere grad øke konverteringsraten og styrke merkevarer.

Vi så et hull i markedet for norske merkevarer og netthandelsaktører. Behovet for effektive leveranser av høykvalitets produktfoto og film er større enn noen gang. Vi er derfor stolte av å offisielt være i drift med Gridshot Studio, sier daglig leder, Tony Næss, i en pressemelding.

Næss er kjent som gründeren og eier av nettbutikken som selger de populære sengesettene Myyk. I tillegg startet og drev han Simpleness i 12 år, som daglig leder, designer og rådgiver. Han er fremdeles eier og styreleder i Myyk, men jobber nå også selvstendig som art director og rådgiver for kunder innen netthandel og vekst.

For den som vil vinne kampen om kundene er visuellene helt avgjørende. Ikke bare skal de sikre konvertering, men vel så viktig er det å minimere retturraten, sier Næss, før han fortsetter:

I et markedet preget av konkurranse og akselererende utvikling, vil vi være partneren som sikrer at det mest vesentlige leddet i salgstakten er optimalisert.

Unik posisjon

Trioen Næss, Huth og Viken har flere ganger tidligere jobbet sammen med prosjektbasert arbeid. Huth og Viken har til sammen 25 års erfaring innen fotografering, med flere kjente navn på kundelista, deriblant Tom Wood, Holzweiler, Oda og Interflora.

Nå forener de krefter og skal altså sikre kundenes digitale tilstedeværelse gjennom visuelt innhold.

Med en samlet erfaring på over 30 år innen netthandel - både fra byråsiden, kundesiden og bak kamera, er vi i en unik posisjon til å både forstå og møte de spesifikke behovene til netthandelsaktører, sier Huth.

Del artikkel: