Gamification i fokus
Kundeklubben blir stadig viktigere for omniaktører som søker å knytte den fysiske og digitale handelen sammen. I Power ser man at kunder som er medlem dessuten har en høyere andel klikk og hent-ordre enn andre kunder.
Rekrutteringen av nye medlemmer skjer hovedsakelig i kassa i varehusene, forteller Ensrud.
Det er våre dyktige kolleger som snakker med kundene og forteller om fordelene ved medlemskapet. I motsetning til andre er ikke kundetilbudene knyttet opp mot en enkelt vare, men kundene kan selv velge hva de ønsker å få bonusen på. Det får vi gode tilbakemeldinger på, sier hun.
Tidligere i år fortalte Robert van Toor, tidligere Sverige-sjef i Power, hvordan selskapet jobber spesifikt med gamification for å aktivere og belønne kundene. Dette er fremdeles et viktig prioriteringsområde elektronikkjeden.
LES OGSÅ: Slik maksimerer du kundeklubben – og aktiverer forbrukerne
Det viktigste som vi jobber med nå for våre MyPower-medlemmer er personalisering og gamification. Dette er et utrolig spennende område hvor det vik skje stor utvikling i tiden som kommer. Vi er opptatt av at kommunikasjonen og tilbudene skal oppleves relevante, sier Ensrud.
Og for kundeklubben som har høstet 400 000 nye medlemmer på et år, finnes det nye delmål i horisonten.
Neste målet for MyPower når det kommer til antall medlemmer, er at vi fortsetter den gode veksten vi allerede har, og at vi passerer 1,7 millioner medlemmer før jul. Med den veksten vi har nå kan det absolutt være mulig, avslutter Ensrud.