ANNONSE

Sirkulære suksesser kroker arm – åpner felles butikk i Oslo: "Liker å utfordre"

Eftir og Borti åpnet i dag sin felles butikk i Bjørvika, Oslo. // Foto: Eftir
Popup-butikk på Gardermoen ga mersmak.
Linn Adine Andersen

I dag åpnet de to sirkulære konseptene Eftir og Borti dørene til sin felles butikk i Bjørvika, Oslo.

Med årevis av erfaring på hver sin side har de to konseptene nå altså kroket arm og åpnet butikk i et stadig mer populært område i hovedstaden.

Nylig åpnet dessuten sykonseptet Fæbrik sin egen butikk, rett rundt hjørnet, hvilket betyr at Eftir og Borti er i godt selskap.

Vi gleder oss stort til å åpne butikk sammen. Vi synes vi passer godt sammen konseptuelt og ser bare fordeler ved å lage en fantastisk butikk sammen. Vi synes også det har vært viktig å etablere oss i nærheten av andre ombruksbutikker og gleder oss til å skape en ny og spennende destinasjon sammen med gjengen i Fæbrik.

Vi gleder oss til å gjøre kuratert ombruk tilgjengelig for flere og liker å utfordre nye bydeler og målgrupper, skriver selskapene i en pressemelding.

Rigget for vekst

Netthandel har tidligere omtalt Eftir som blant annet testet et nytt konsept på Oslo Lufthavn i år. Popup-butikken var Skandinavias første bruktbutikk på flyplass, og dessuten svært vellykket.

Gardermoen var en stor suksess for Eftir og ja det ga oss absolutt mersmak og trygghet i at dette er noe målgruppen ønsker seg mer av. Vi merker at stadig flere og flere velger ombruk og vintage, forteller Cecilie Ova Nielsen, gründer av Eftir, til Netthandel.

Eftir har erfaring med å drive nettbutikk og har fra før av en vintagebutikk på Aker Brygge. Sammen med Borti håper de at Bjørvikas nye tilskudd faller i smak hos et stadig voksende marked innen bruktvarer og vintage.

Hvilke utfordringer og/eller muligheter ser dere ved å åpne sammen? 

Vi ser kun fordeler med å åpne butikk sammen. Vi synes vi har konsepter som passer godt sammen. Og så er det helt klart en økonomisk fordel når to deler på kostnadene, forteller Nielsen .

Den siste tiden har de sirkulære konseptene sett en jevn vekst på mellom 10 og 15 prosent.

Vi håper at dette gjelder for vår felles satsning i Bjørvika også, avslutter Nielsen.

Del artikkel: