Nå forteller Ida Svenningsen Eide, CMO i Lekekassen, om deres første event i samarbeid med liveshopping-leverandøren Sprii og Lego Master Grzegorz Górczyński, eksperten som inspirerte med sin kunnskap.
Vi jakter alltid på de beste kundeopplevelsene, og det å ha med en LEGO Master-deltaker på vårt første liveshopping-event var en suksess! Sammen med vår egen LEGO-ekspert, Espen Udjus, var det tydelig at seerne kunne merke deres engasjement og ekspertise, selv gjennom skjermen. Det var innsikt og informasjon som våre kunder kunne dra nytte av – og som de ble inspirert av, forteller Ida Eide i en pressemelding.
Over 8000 kunder fikk med seg Lekekassens liveshopping, og nettbutikken solgte for flere millioner kroner, uten å fortelle nøyaktig hvor mye de tjente denne kvelden.
Videre forteller Eide at selv om man har gjort noe lenge, kan man fortsatt lære seg "nye triks".
Derfor jobber vi for eksempel målrettet med å finne ny teknologi som lar oss komme så tett på kundene våre som mulig. Motivasjonen er at vi ønsker å involvere oss mer direkte med kundene. Men enda viktigere er det at vi vil møte dem i øyehøyde og vise hvem vi er som mennesker – selv om vi er en nettbutikk. Det kan vi med liveshopping.
"Mest legendariske"
Det er som nevnt Sprii som er leverandøren av teknologien bak liveshopping-eventet til Lekekassen, en leverandør som har sikret seg en rekke norske aktører på kundelisten de siste par årene.
Selskapets administrerende direktør og medgründer, Christian Vester, var NXT-aktuell i år. Her fylte han et svært godt besøkt sesjonsrom med de mange suksesshistorier om norske aktører, deriblant Power og Kid, som har hevet seg på liveshopping-trenden.
Selv har de vokst fra oppstart under pandemien, da under navnet ELISA, til å nå omsette for over 2,5 milliarder kroner årlig. Johny Larsen, salgssjef for Norden i Sprii, er naturlig nok fornøyd med å ha fått Lekekassen med på laget.
Lekekassen er blant de mest legendariske, skandinaviske leketøysmerkene. Så vi er veldig stolte av at de har valgt akkurat vår teknologi til å engasjere sine kunder og følgere. Og vi er glade for å gjøre en forskjell. For selv om Lekekassen og LEGO sammen har mer enn nok substans til å inspirere på egen hånd, viser erfaringen fra våre 50 000 arrangementer at når man deler sin ekspertise i en liveshopping-sammenheng, gir det bedre kundeopplevelser, Larsen.