Guro Forseth Smith, daglig leder i Floyd.no, kunne allerede i midten av november fortelle om vekst – og ikke minst spenning knyttet til Black Friday.
Floyd.no startet novembersalget med Singles Day-kampanje fra 9.-12. november, hvilket ble en kickstart på Black Week og Black Friday. Likevel var hun sikker på at kundene ville holde igjen noe i påvente av flere og muligens bedre tilbud – hvilket viste seg å stemme.
LES OGSÅ: Startskuddet er gått – økt trykk under Singles Day: "Meget fornøyd"
I løpet av Black Friday landet nettbutikken nye, historiske rekorder.
Vi landet en all time high på Black Friday – med høyeste dagsomsetning i Floyd.no sin historie. Det er tydelig at Black Week ikke har utspilt sin rolle for oss, bekrefter Smith overfor Netthandel.
Økningen ble på over 30 prosent gjennom fredagen, og Floyd-sjefen kan fortelle at spesielt klesplagg i basefarger trendet i går.
Men vi ser også at en stor del valgte å kjøpe årets julekjole i går, forteller Smith.