Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Årets nettbutikk er klar for neste steg – går inn i to nye land

Mathias Ekström, adm. dir. i Care of Carl.
Foto: Care of Carl
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Størst etterspørsel i Frankrike og Nederland.

ANNONSE

Care of Carl, med kontor og lager i den svenske netthandelshuben Viared, utenfor Borås, tar et hardere grep om sine lokaliseringer i det europeiske markedet. I lang tid har selskapet hatt nettbutikker i de nordiske landene, samt i Tyskland. Alle disse sidene er oversatt til lokale språk.

I løpet av høsten 2021 sydde dessuten e-handleren sammen en nettbutikk oversatt til engelsk for hele det europeiske markedet. Men nå tar de spesifikt grep om markedene i Frankrike og Nederland – og oversetter sidene her til landenes respektive språk.

Etter å bygget opp en stabil kundebase gjennom to år er vi nå klare for å ta neste steg og gå inn lokalt der vi ser den største etterspørselen, med mål om å skalere opp og forhøye kundeopplevelsen gjennom å tilby vårt premiumtilbud på lokale språk, sier den administrerende direktøren i selskapet, Mathias Ekström, i en pressemelding.

Også i Norge har Care of Carl gjort et solid inntrykk. I vinter vant nemlig den svenske nettbutikken prisen for årets beste nettbutikk under Posten Brings årlige kåring, i kategorien medium, som omfavnet de med en omsetning på mellom 50-500 millioner kroner.

Care of Carl har klart å bygge en merkevare som leverer kvalitet og service. De har lynrask levering og fantastisk kundeservice. De gir sine kunder en eksklusiv følelse som bevares hele veien, begrunnet juryen under kåringen.

LES OGSÅ: Netthandelsprisene 2022: Her er årets vinnere

"Virkelig satt pris på"

Han legger til at både franskmenn og nederlenderne raskt har omfavnet Care of Carls sortiment og kuraterte utvalg. Gjennom å klikke seg gjennom et antall motepreferanser så personaliseres nemlig nettbutikken, hvilket naturlig nok gjelder alle markeder.

De franske og nederlandske kundene har virkelig satt pris på vår unike merkevaremiks og vår ambisjon om å hjelpe menn å oppdage sin personlige stil. Derfor kjennes det som en selvfølge å begynne ekspansjonen i akkurat disse landene, for å komme nærmere kunden, optimere markedsføringen og gjøre andre justeringer som forsterker premiumfølelsen gjennom hele kundeopplevelsen, avslutter Ekström.

Del artikkel: