Utmerkelsen tegner Epinova som den fremste Episerver-leverandøren på det norske markedet for tiden, i kamp med alle de største konsulenthusene i landet. Prisen tildeles for resultater innen nysalg, bredde i produktportefølje og forvaltning.
I 2015 jobbet Epinova med merkevarer og organisasjoner som Kondomeriet, Nortura, RiksTV, NITO og Bama. Av e-handelskunder fremheves spesielt:
- Kondomeriet: Utropt til en av Norges 50 mektigste nettbutikker 2015 av Netthandel.no.
- Hi-fi Klubben: Også utropt blant Norges 50 mektigste nettbutikker 2015. Vant også kategorien "Beste nettbutikk - Lyd og bilde" i Prisjakt.no sin årlige kåring, og var finalist i kategorien "Årets Omnichannel" under The Future Of Business 2015.
Siden oppstarten i 2007 er dette tredje gang Årets Partner-prisen havner hos Epinova (tidligere 2014 og 2012).
- Epinova viser at stort fokus på Episerver gjennom mange år gir gode resultater. De har bygd opp en imponerende kundeportefølje og er samtidig flinke til å promotere Episerver for nye kunder. Godt markedsarbeid kombinert med dyktige utviklere har gjort Epinova til en partner vi i Episerver er stolte av, sier Petter Balstad i Episerver Norge.
- Vi har stått på beinhardt for å heve oss enda noen hakk fra fjoråret, og er veldig stolte over at det har gitt resultater, sier Inge Halvorsen, daglig leder i Epinova.