Det melder Nettavisen, som i tillegg siterer Dagens Industri i Sverige.
Butikken i Oslo vil være på 900 kvadratmeter og i to etasjer. Den vil ligge i Karl Johans gate 14, og tilby produkter til kjøkken, barnerom, bad, soverom og stue.
Det vil si at den vil ligge rett vedsiden av TV2s gamle lokaler hvor H&M åpner sin nye flaggskipbutikk i hovedstaden.
- Sammen blir dette en av verdens ti største H&M-butikker, sier pressesjef i Norge, Kristin Fjeld, til Nettavisen.
Samtidig investerer kjeden betydelig i nettvirksomheten i 2018.
- 2018 er et viktig år for oss - i tillegg til etableringen av konseptbutikkene, har vi også investert i våre kanaler på nett og utvidet produktsortimentet med møbler og belysning. Målet er å skape en bedre totalopplevelse for kundene våre og styrke tilbudet, så vel som merkevaren, sier Home-sjef Anders Sjöblom i en pressemelding.
Konseptbutikkene vil også finnes i moderlandet Sverige. Der åpnes det H&M Home konseptbutikker i Malmö, og to i Stockholm. I Sveriges hovedstad vil det bli utført på lignende måte som i Oslo. Der blir butikkene i Drottningsgatan og Biblioteksgatan bygd om.
H&M har nå mange spennende satsinger på gang, forrige uke lanserte klesgiganten et annet konsept på nett og i fysisk butikk, Afound, som tilbyr en mengde varemerker, inkludert H&Ms egne, til rabatterte priser.