Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Hvordan gjøre retur til et konkurransefortrinn

Hvordan gjøre retur til et konkurransefortrinn

PARTNERNYTT: De fleste forbrukere sjekker returalternativene før de handler online. Denne onlinebutikken vet akkurat hvordan de skaper fornøyde kunder, ved å tilby de alternativene kundene krever.

En undersøkelse viser at opp mot 81% av alle kunder forventer en eller flere av de følgende returalternativene før de handler online:

  1. At de kan returnere varer kjøpt online, i en fysisk butikk.
  2. At de kan returnere varer kjøpt online, tilbake til butikken med en returetikett som er generert og forhåndsbetalt av butikken.

Ved å digitalisere deres returadministrasjon, så har en av Norges største onlinebutikker for friluftsutstyr, Friluftsmagasinet, klart å tilby sine kunder de mest attraktive returalternativene.

- Våre kunder har muligheten til å returnere sine varer i en av våre fysiske butikker, eller printe en etikett fra pdf/e-mail og sende varen tilbake til oss uten kostnad. Vi bruker skybasert programvare som gjør det mulig for oss å forenkle logistikken rundt returforsendelser for våre kunder, i tillegg til å redusere administrasjonen internt, sier Jonas Larsen, E-handelsmanager hos Friluftsmagasinet.

Forbedre opplevelsen for både kunder og ansatte

Ved Friluftsmagasinet, så er digitalisering av returadministrasjonen en naturlig del av den totale kundeopplevelsen, som også inkluderer konkurransedyktige priser så vel som den rette blandingen av leveringsalternativer, ifølge Jonas Larsen:

- Vi mener at en god kundeopplevelse avhenger av flere faktorer. En god returopplevelse er minst like viktig som fornuftige priser og relevante leveringsalternativer. Vi er veldig oppstemt over å kunne fullføre den totale kundeopplevelsen med attraktive returalternativer.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Friluftsmagasinet sin butikk og lager avdeling i Drammen.
Friluftsmagasinet sin butikk og lager avdeling i Drammen.

Digitalisering av returadministrasjonen har dermed styrket den norske onlinebutikkens konkurransefortrinn, og har vist seg å være et sterkt verktøy til internbruk også.

- Når vi nå mottar retur på lageret, så blir varen registrert med et par klikk, og vi identifiserer ordren med fakturanummeret. På denne måten blir lagerbeholdningen oppdatert umiddelbart, og den ansatte bruker minimalt med tid. Vår kundeservice får i tillegg færre telefoner vedrørende retur og sporing av pakkene, konkluderer Jonas Larsen.

Fakta om Friluftsmagasinet

  • Friluftsmagasinet sender mer enn 35.000 pakker per år til norske kunder
  • Friluftsmagasinet har fire fysiske butikker i Drammen, Oslo, Trondheim og Hamar.
  • Friluftsmagasinet startet som et postordreselskap i 1991, noe de fremdeles holder på med.
  • De mest populære produktene hos Friluftsmagasinet er utstyr til jakt og camping, fottøy og klær til jakt og friluftsliv.
  • Friluftsmagasinet har sitt eget merke, Dovrefjell, og mange andre populære merker inkludert Garmin, Bergans, Norrøna, Mamut Ajungilak.

Foto, øverst: Jonas Larsen, E-handelsmanager, er oppstemt over å kunne fullføre den komplette kundeopplevelsen med attraktive returalternativer. Her er han ved Friluftsmagasinet sin avdeling i Drammen, Norge.

Dette er et annonsebilag fra EDI-Soft publisert etter gjeldende retningslinjer.

Del artikkel: