Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Norske nettbutikker gjør seg klare til kjøpsfest

Ole Martin N. Evensmo

Fredag 28. november arrangeres Black Friday i USA med en rekke god tilbud. Også norske nettbutikker er klare.

ANNONSE

Black Friday blir stadig mer populært i Norge og i 2013 var en rekke kjente nettbutikker med, inkludert:

Elkjop.no, Lefdal.com, Expert.no, Komplett.no, Mpx.no, Ark.no, Platekompaniet.no, GetInspired.no, ClasOhlson.no, Jernia.no, Stormberg.no, BR.no, Jysk.no, Nfoto.no, Blush.no, FotoVideo.no, Horze.no, Flust.no, Sportmann.no, Proteinfabrikken.no, Fjellsport.no, Nelly.no, Zalando.no, CDON.no, Spaceworld.no, Proshop.no, DustinHome.no, Skittfiske.no, Outnorth.no, Japanphoto.no, X-Life.no, Coolstuff.no, Gymgrossisten.no, Room21.no og Ludostore.no.

Les mer om Black Friday og noen gode tips

Mye tyder på at enda flere nettbutikker blir med å markere Black Friday i år.

– Både forbrukere og nettbutikkene burde kjenne sin besøkelsestid. Fortsatt er det mange e-handlere som ikke utnytter denne spesielle dagen som en kickstart på årets julehandel, sier daglig leder Gerhard Anthun i nettbutikkenes interesse organisasjon Distansehandel Norge i en pressemelding.

Han får støtte av flere store nettbutikker.

– Vi hadde en veldig vellykket kampanje i fjor, med avisannonser og trykk på Facebook, samt epost til eksisterende kunder. Vi planlegger det samme i år, med rabatter på inntil 70 prosent på klær, treningstøy og sko, sier Stian Bjørnebekk hos Sportmann.no.

– Black Friday er en stor dag for oss, sier Einar Øgrey Brandsdal i Netthandelen.no.

Norges største nettbutikk er også klar.

– Komplett har kjørt Black Friday i fem år, og selv om julehandelen så smått har startet før den 28. november, er Black Friday dagen hvor julesalget virkelig kommer i gang. Vi kommer til å ha masse aktiviteter og gode tilbud som tidligere år, sier kommunikasjonsdirektør Ingebjørg Tollnes hos Komplett.no.

Heller ikke CDON Group vil ligge på latsiden 28. november.

- På Black Friday i fjor fikk vi 1,2 millioner besøk i våre butikker og vi solgte 180 000 varer, noe som betyr mer enn to produkter per sekund gjennom hele døgnet. Våre butikker fikk en god start på julehandelen og kundene fikk en positiv opplevelse med gode tilbud, høy service og raske leveranser. I år satser vi på å bli enda bedre, sier Paul Fischbein som er konsernsjef i CDON Group.

Det er imidlertid ikke bare de aller største nettbutikkene som står klare til å svartmale sine nettsider. GeniusPerfect.no, Brahandel.no, Sportsdeal.no, Alphageek.no og Hairwax.no melder alle at de vil markere Black Friday. Også Kniveksperten.no er klare.

- Vi kommer til å kjøre 25% rabatt på hele butikken, samt fri frakt ved kjøp over 500 kroner, avslører Espen Dysvik-Brandt i Kniveksperten.no.

Det blir også mulig å kjøpe smykker, kunst og lamper på nett.

- Vi har ikke gjort noe ut av Black Friday tidligere, men i år planlegger vi ett døgns auksjoner denne dagen, med startbud fra én krone, sier Marianne Buset Foss, markedssjef i Blomqvist nettauksjon.

Del artikkel: