ANNONSE

Såpe-gigant kjøpte Gillette-konkurrenten Dollar Shave Club for én milliard dollar

Netthandel

I 2011 startet Michael Dubin en abonnementstjeneste på barberhøvler med selskapet Dollar Shave Club. Nå er selskapet en del av gigantiske Unilever.

ANNONSE

Abonnementstjenester på nett brer om seg. Ikke bare internasjonalt, men også nasjonalt.

Fem år tok det amerikanske Michael Dubin (bildet) å bygge opp Dollar Shave Club og en abonnementsmasse på 3,2 millioner personer. Kundene kan selv «nett-styre» hvor ofte de vil få tilsendt nye barberblader til barberhøvelen de fikk i velkomstpakken.

Aktiv, fremoverlent markedsføring på sosiale medier, og humorfylte YouTube-videoer med Dubin selv ofte i hovedrollen, har gjort at selskapet som av mange oppfattes som en konkurrent til Gillette har blitt både hørt og sett.

Her er et videoeksempel:

Nå er selskapet solgt til gigantiske Unilever for én milliard dollar, skriver nettstedet Techcrunch.

I fjor omsatte barberblad-gründeren Dubins selskap for 152 millioner dollar. I år skal målet ifølge selskapet være 200 millioner dollar.

Også i Norge

Netthandel.no har tidligere skrevet om flere norske selskaper som tilbyr liknende abonnementstjenester.

Tre eksempler er Happybox i kosmetikkbransjen, Goboken i bokbransjen og Godt Levert i matvarebransjen.

(Foto: Skjermdump fra YouTube)

Del artikkel: