ANNONSE

Stor norsk aktør har allerede begynt Black Friday-oppkjøringen

Stor norsk aktør har allerede begynt Black Friday-oppkjøringen
Netthandel

Tre måneder før det smeller er Expert allerede godt i gang med forberedelsene til Black Friday -  netthandelsdag nummer én.

ANNONSE

Fredag 25. november er det duket for årets desidert største og viktigste netthandelsdag.

Er du, og nettbutikken din, ikke forberedt eller skalert for denne dagen, går du garantert glipp av mange kroner i omsetning. Noe som grafen (under) fra Klarna i 2014 gir en god indikasjon på.

LES OGSÅ: Black Friday - alt du trenger å vite


Denne grafen fra Klarna i 2014 viser hvor kraftig veksten er på Black Friday.

Denne grafen fra Klarna i 2014 viser hvor kraftig veksten er på Black Friday.

Expert er klare

Etter et lite Black Friday-søk denne uken kunne Netthandel.no egentlig bare se at det er Expert som er skikkelig på Black Friday-ballen i sosiale medier.

Elektronikk-giganten bekrefter overfor Netthandel.no at de bevisst er tidlig ute.

- Skal vi få opp engasjementet må vi starte tidlig, sier Jermund Udnæseth, ansvarlig for sosiale medier i Expert, til Netthandel.no.

Han sier at Black Friday var vellykket for dem i fjor, og at det ikke skal bli noe dårligere i år.

- Vi vet at folk elsker Black Friday, tilbud og premier. I Facebook-arrangementet som vi la ut er det denne gangen premier for mer enn 60 000 kroner i potten. I tillegg vil vi tilby unike tilbud underveis for de som velger å bli med oss på ferden mot Black Friday-fredagen, sier Udnæseth.

I fjor var det ifølge Expert 56 000 personer som skulle bli med på deres Black Friday-arrangement på Facebook. I skrivende stund, med rundt tre måneder igjen til den store netthandelsdagen, er det 4600 personer som har meldt seg på.

- Vi har store mål og sikter oss inn mot å være landets råeste på Black Friday. Det kommer til å smelle bra i år også, sier en skråsikker Udnæseth.

Grønn lillebror

Black Friday er så populær at det i vår ble unnfanget en liten, grønn lillebror - Green Friday - i Norge.

Tonen blant de norske nettaktørene som var med på Green Friday var at dette var en vårlig og fin avart av den større og mørkere storebroren.

Hos sports- og turtøyprodusenten Stormberg opplevde de en solid økning på over 150 prosent i forhold til en vanlig fredag.

LES OGSÅ: Green Friday: - Helt klart plass for en salgsdag på våren

- Vi digger konseptet! Det er en vinn-vinn-situasjon for både kundene og butikkene. Kundene får fantastiske tilbud, og det er en unik måte til å tiltrekke seg nye kunder, reaktivere gamle kunder og fornye varelageret vårt. Neste år er jeg overbevist om at langt flere nettbutikker blir med på Green Friday, sa Sindre Landevåg, Green Friday-ansvarlig hos Get Inspired, etter vårens grønne «happening».

(Fotomontasje: Netthandel.no)

Del artikkel: