Høsten 2021 ble Bergans overtatt av Sport Holding AS. Siden den gang har selskapet jobbet hardt med å tilpasse distribusjonsstrategien til et stadig mer utfordrende sportsmarked etter pandemien, skriver Bergans i en pressemelding.
I september ble det klart at Jan Tore Jensen går av som daglig leder i Bergans etter 17 år i selskapet. Nå er det på tide med ferskt blod og Bergans søker ny daglig leder med kommersiell erfaring.
Dette er en dialog vi har hatt sammen i lengre tid. Jan Tore Jensen har ønsket å være med for å gjennomføre de omstillingene som kom i etterkant av oppkjøpet, men vi har nå i felleskap kommet fram til at det er fint å få nye krefter inn, forteller styreleder i Bergans Petter Schouw-Hansen til Netthandel.
LES OGSÅ: Bergans kjøpes opp av sportsgigant: ”En stor mulighet”
Vil utvikle merkevaren videre
Stillingsannonsen for ny daglig leder ligger nå ute og søknadsfristen har blitt satt til den 31. oktober 2023.
Hva ser dere etter i ny CEO?
Vi ser etter en kommersiell leder med kompetanse og erfaring fra sport og produktutvikling som kan ivareta Bergans og utvikle det videre som merkevare, svarer Schouw-Hansen.
Hvordan blir veien videre for Bergans?
Bergans er en viktig del av Sport Holding konsernet, og vil fortsatt drives uavhengig av øvrige kjedekonsepter i Sport Holding for å sikre at merkevarens egenart ivaretas, svarer Schouw-Hansen.
Jan Tore Jensen uttaler at han er stolt over å ha bidratt til å ha tatt Bergans dit selskapet er i dag og at han er spent på utviklingen fremover.
Det har vært både morsomt, givende og lærerikt. Det er imidlertid en tid for alt, og jeg har sammen med styret i selskapet kommet til at det nå er på tide å slippe nye krefter og ideer til, sier han og fortsetter:
Med Sport Holding som en sterk eier i ryggen er jeg overbevist om at Bergans fremover kan styrke sin posisjon ytterligere som Norges kanskje mest prefererte og bærekraftige outdoor-brand. Jeg ser med spenning frem til å følge Bergans i årene som kommer, sier Jan Tore Jensen.
LES OGSÅ: Bergans om forbudet mot skjult reklame – ”kan skje glipper”