Den svenske betalingsaktøren vokser på det europeiske markedet, hvor man nå er til stede i totalt 11 land.
Idag skal klarna mer enn 100 millioner europeiske forbrukere knyttet til sin betalingstjeneste samt partnerskap med over 470 000 butikker. Dessuten øker verdien av varer og tjenester solgt gjennom Klarna med 14 prosent i andre kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor.
Det er fantastisk å se denne stabile og fenomenale veksten over hele Europa med en GMV-vekst for hele regionen på 14 prosent. Samtidig som mindre aktører justerer ned sin aktivitet eller velger å forlate regionen, så satser vi enda mer og styrker vår posisjon i Europa, som vi gjør i USA, sier CEO i Klarna, Sebastian Siemiatkowski, i en pressemelding onsdag morgen.
I Norge skal antall butikker som bruker Klarnas løsninger ha økt med nærmere 8 prosent til et antall på 14 000 butikker. Det betyr at mer enn en tredjedel av all netthandel i Norge skjer gjennom deres shopping- og betalingsløsninger.
Direktebetaling øker
Samtidig som tre av fire europeiske forbrukere benytter seg av Klarnas løsninger minst én gang i måneden – øker antallet som foretrekker direktebetaling fremfor den berømte løsningen "kjøp nå, betal senere".
En tredjedel av alle transaksjoner gjennom Klarna skjer nå med denne direktebetalingsløsningen, skriver selskapet i pressemeldingen.
LES OGSÅ: Klarna halverer tapene – snart lønnsomme: "På god vei"