Det har blitt jobbet lange dager de to siste ukene, men vi opplever å ha hatt god kontroll hele veien. Mandag 13. mai startet vi forberedelsene til hvordan butikken fremstår i dag. 25 paller med produkter stod på gulvet i butikken, så da var det bare å brette opp ermene og få varene ut i hyllene.
Det har vært en fantastisk innsats fra alle i butikkteamet, og vi kunne gå åpningen i møte med lave skuldre, forteller Wetrhus om innspurten før åpningen torsdag 23. mai.
Han legger til at et samarbeid med senterledelsen på Strømmen Storsenter har bidratt til en god åpningsfest for Blivakkers nye butikk på kjøpesenteret.
Nysminket profil
Strømmen er drømmen, skriver Blivakker-gründeren Einar Øgrey Brandsdal i et innlegg på LinkedIn. I innlegget deles dessuten flere bilder fra åpningen.
Her kan vi se at Blivakker Strømmen er ikledd varemerkets nye profil, som ble lansert i nettbutikken for én uke siden. Wetrhus forteller at også eksisterende butikkers profil vil løftes etter sommeren.
Butikken på Strømmen åpner med ny profil. Det samme vil butikkene på Ski og Moa som åpner henholdsvis 6. og 20. juni. Vi vil naturligvis også gi butikkene i Kristiansand et løft, men det skjer først etter sommeren.
"En suksess"
Oppmøtet torsdag formiddag overgikk detaljhandelssjefens forventninger. Da teamet møtte opp ved åtte-tiden torsdag morgen, stod det allerede kunder i kø før den planlagte åpningen skulle finne sted klokken ti.
Køen vokste jevnt og trutt frem mot åpning kl.10 og flere hundre stod i kø da butikken åpnet. Vi sitter med en følelse av at åpningen har vært en suksess – kontrollert kaos, der både kundene og våre ansatte har kost seg, så langt. Vi forventer jevnt og trutt trykk gjennom hele dagen, frem til butikken stenger kl.21, sier Wetrhus.
Netthandel er også nysgjerrige på Blivakkers planer for å knytte de nye butikkene opp mot nettbutikken, når en av landets største e-handlere tar steg mot å bli en real omni-aktør.
Har dere noen konkrete eksempler på hvordan dere knytter de nye butikkene deres opp mot nettbutikken?
Omnikanal-elementene er ikke helt på plass enda, men her har vi mange planer for hvordan kundereisen mellom nett/fysisk – fysisk/nett, skal oppleves så sømløs som mulig, runder Wetrhus av.