Salget øker nemlig med 159 millioner i januar, sammenlignet med fjorårets første måned. Totalen ender på 794 millioner svenske kroner, hvorav Spares står for 57 millioner.
Salget på nett øker dessuten med 109 prosent i januar. Veksten begrenses til 31 prosent om man ekskluderer Spares-konsernet. I januar leser Clas Ohlson inntekter fra nettbutikken på 153 millioner svenske kroner.
LES OGSÅ: Grønt lys for Clas Ohlson – kjøper e-handler for en halv milliard
Arbeidet med å gjøre produkttilbudet relevant året rundt ga tydelige resultater i januar. Den organiske salgsøkningen gikk opp til 18 prosent og vårt salg på nett økte med 31 prosent, drevet av tilvekst i samtlige prioriterte produktkategorier og et fortsatt høyt tempo i lanseringen av produktnyheter, sier Kristofer Tonström, administrerende direktør og konsernsjef i Clas Ohlson.
Han forteller at Clas Ohlson har solgt ut eldre deler av produktsortimentet, og at det alt i alt handler om å ha attraktive priser som de prisbevisste kundene kan dra nytte av.
Dette understreker også viktigheten av det fortsatte arbeidet med å skape en så konkurransekraftig kostnadsbase som mulig, for å kunne muliggjøre våre tilvekstinitiativ og beholde vår sterke prisposisjon, avslutter han.