Salget i sammenlignbare enheter og lokal valuta økte med 14 prosent sammenlignet med foregående år, mens nettsalget økte med 22 prosent til 96 millioner kroner.
Med fortsatt sterk utvikling på alle prioriterte produktkategorier, med mange ettertraktede nyhetsprodukter, økte vi salget organisk med 16 prosent i april. Økningen inkluderer en positiv kalendereffekt på fem prosentpoeng, men selv uten den sammenligningsforstyrrende påsken var salget klart over våre langsiktige mål, sier Kristofer Tonström, administrerende direktør og konsernsjef, i en kommentar.
Konvertere kundetrafikk
Inkludert Spares-konsernet blir månedsomsetningen skrevet til 785 millioner i april, samtidig som nettsalget landet på 167 millioner. Sammenlignet med 79 millioner kroner i fjor.
Butikkbestanden økte netto med 8 butikker i april sammenlignet med samme måned i fjor. Ved månedsslutt hadde kjeden 230 butikker.
Vi klarte i stor grad å konvertere kundetrafikk til salg, og jeg ser med tillit fram til å følge de seks nye butikkene vi åpnet i løpet av måneden, sier Tonström.
LES OGSÅ: Clas Ohlson utvider i Norge - nærmer seg 100 butikker: "Vi er svært populære"