Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Dale of Norway viderefører vellykket influensersamarbeid: “Friere tøyler”

Ingrid Raadim Hennig i årets Ingrid-genser fra Dale of Norway. // Foto: Dale of Norway
Utrolig artig, sier designsjefen.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Tradisjonsrike Dale of Norway fyller faktisk 145 år i 2024, men er på ingen måte gammeldags tross sine mange år på baken.

I slutten av februar skal merkevaren og tekstilfabrikken videreføre suksessen og samarbeidet med influenseren Ingrid Raadim Hennig. Da lanseres nemlig utgave nummer to i rekken av den såkalte Ingrid-genseren.

Influenseren er kjent for sin friluftsinteresse og utallige strikkegensere som lyser opp i en feed men naturskjønne bilder preget av Lofotens ville og vakre fjell og fjorder. Hennig har nærmere 62 000 følgere – og fjorårets Ingrid-genser ble utsolgt på én time.

ANNONSE

Årets Ingrid-genser skal være inspirert av influenserens garderobe full av gamle strikkegensere fra bruktbutikker. Det synes seniordesigner i Dale of Norway, Linn Marie Partee, er spesielt moro. Sammen har de startet fra scratch med nytt mønster og ny inspirasjon.

Dessuten var det utrolig artig å jobbe med en som er like glad i farger som meg. Samarbeidet har ført til at vi har utfordret designet enda mer enn det vi gjør til daglig, med friere tøyler til å leke og bruke andre fargekombinasjoner og mønstre, sier Partee i en pressemelding.

Årets utgave lanseres på skuddårsdagen 29. februar og vil koste kjøpelystne kunder 3499 kroner. Slike samarbeid er, om vellykket, en populær måte å introdusere sin merkevare for en målgruppe man ikke nødvendigvis når på egenhånd.

Norske Makeup Mekka er et annet vellykket eksempel på bruk av influensermarkedsføring. Etter at selskapet lanserte i Sverige fikk omsetningen rakettfart, delvis grunnet at store deler av markedsføringsbudsjettet ble brukt på nettopp ulike influensersamarbeid.

Det sørget for en top-of-mind-effekt i markedet, og har bidratt til å bygge deres merkevare.

LES OGSÅ: Makeup Mekkas suksess i Sverige: Fra null til 40 millioner på to år

Dale of Norway har gjort flere strategiske veivalg de siste årene, blant annet med oppkjøpet av Woolland som i høst fortalte om sin storsatsing i hovedstaden.

LES OGSÅ: Styrker sin fysiske tilstedeværelse – åpner konseptbutikk i Oslo

I årene etter oppkjøpet har selskapet vist røde tall på bunnlinja, dog med en bedring år for år. I 2022 endte omsetningen på over 151 millioner kroner, med et negativt årsresultat på -8,7 millioner.

Del artikkel: