I januar startet Jollyroom planleggingen av årets julehandel og i februar ble de første innkjøpene gjort. Nå gjelder det å styrke staben. Det løser Jollyroom ved å masseansette 100 nye medarbeidere i forkant av julehandelen.
For å møte den økte etterspørselen og beholde det høye servicenivået som våre kunder ikke bare forventer, men faktisk forutsetter, har vi allerede lagt grunnen gjennom interne forberedelser som startet så tidlig som januar i år. Nå går vi inn i en fase av rekruttering for å styrke vårt team med flere engasjerte og kompetente medarbeidere, sier Annett Hanna, ansvarlig HR Partner for Operations hos Jollyroom.
LES OGSÅ: Nettbutikkene avslører: Slik er forventningene til Black Friday
Nok av tid til å integreres i kulturen
I løpet av august startet selskapet rekrutteringsprosessen som skal sikre at alle deres kunder beholder smilet gjennom julehandelen.
Gjennom å allerede under sommeren rekruttere til roller innen lager og kundeservice er ambisjonen å gi de nyrekrutterte medarbeiderne tilstrekkelig med tid til å integreres i teamet og opplæres i selskapets kultur og arbeidsprosesser for å kunne støtte opp under ordinært personale, skriver selskapet.
Planen er at en del av de som nå ansettes vil få bli igjen i selskapet også etter at julegavene er utdelt.
Det er en vinn-vinn å internrekruttere, både for oss som arbeidsgiver og for medarbeiderne. Som medarbeider vet du hva du melder deg på, ut fra faktorer som kultur, målsettinger og kolleger – og jeg som leder får jobbe med engasjerte og dyktige medarbeidere og være en del av deres utvikling, sier Robin Marberg, Teamleder og Staffing Coordinator hos Jollyroom.