ANNONSE

Dette er Powers hemmelige våpen til Black Friday

Influensere gjestet Powers liveshoppingshow i butikken på Lille Grensen i Oslo, tidligere i høst.
Foto: Power
Linn Adine Andersen

Vil de se samme resultater som i Danmark i fjor?

ANNONSE

Det er hard kamp om kundene i novembermåned. Men Power har en plan. For under Black Month lover elektronikkjempen en målrettet kampanje som skal ta dem enda nærmere kundene. Og det skal skje gjennom liveshopping.

Under Black Friday i fjor omsatte danske Power for 30 millioner kroner i løpet av ett liveshoppingevent. Planen er å videreføre denne suksessen i Norge.

Vi hadde stor suksess med liveshopping i fjor, i Danmark, hvor vi rundet en omsetning på 30 millioner norske kroner i forbindelse med vårt live event under Black Friday. Formålet er imidlertid større enn som så. Liveshopping er blitt en integrert del av vår kundereise, fordi den tillater oss på en personlig måte å komme nærmere kundene.

Til syvende og sist mener vi at dette kan være starten på å skape et styrket Power-fellesskap, sier Kåre Jevanord, Chief Digital Officer i Power International AS.

Ikke lenger upløyd mark for Power

Power samarbeider med den danske liveshopping-aktøren Sprii, tidligere kjent som Elisa. Nyligst i høst gjorde de suksess med et event i Oslo gjestet av influenserne Oskar Westerlin og Kayyne. Over 10 000 personer fulgte liveshopping-showet over nett og på få timer dro Power inn 17 millioner kroner gjennom eventet.

LES OGSÅ: Liveshopping-show sopte inn 17 millioner – norske giganten har knekt koden

Christian Vester er CEO i Sprii. Netthandel har fulgt liveshoppingselskapet siden vinteren 2021 – hvor nettopp Vester fortalte dette som om mulig er enda mer relevant i dag, sett i lys av den hurtige utviklingen av løsninger som benytter seg av kunstig intelligens:

Liveshopping er en sammensmelting mellom den fysiske butikken og den digitale handelen, og derfor er vi klart overbevist om at liveshopping er en essensiell salgskanal. Her møtes det menneskelige og personlige preget fra den fysiske verden, med det enkle og tilgjengelige fra digital handel, fortalte Vester, CEO til Netthandel desember for to år siden.

I dag har den en gang lille danske startupen teamet opp med mektige Power. Det skaper lønnsomme synergier.

Vi er utrolig stolte av å kunne hjelpe Power med å skape sterkere relasjoner til sine kunder. Kunder foretrekker i dag autentisiteten, og liveshopping er det nærmeste man kommer én-til-én butikkopplevelsen – på nett.

Faktisk er det sannsynlig at man bruker enda lenger tid med kunden under et liveshoppingevent enn hva man gjør i butikken. Og det utgjør en markant forskjell i forhold til det å kunne skape eller dyrke sitt eget kundeunivers – både online og i selve butikken, sier Vester i en kommentar til Netthandel.

Del artikkel: