Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Liveshopping-show sopte inn 17 millioner – norske giganten har knekt koden

Foto: Power
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Under influenser-gjestet liveshopping-show.

ANNONSE

I våres tok Netthandel en prat med Kåre Jevanord i Power International om trendfenomenet liveshopping. Etter flere suksesser utenlands var han sikker på at denne måten å handle på bare ville vokse seg større.

Og det hadde han rett i. Forrige uke gjorde Power Norge virkelig suksess med et liveshopping-show gjestet av influenserne Oskar Westerlin og Kayyne i deres butikk på Lille Grensen i Oslo.

På få timer ble tidligere omsetningsrekord knust og man dro inn over 17 millioner kroner.

Vi hadde i snitt 10.000 seere, og solgte blant annet ut hundre TV-er på ett minutt. Dette er en enorm suksess for oss, og jeg er ikke i tvil om at dette er en netthandelstrend som er kommet for å bli, sier Anders Nilsen, sjef for Power Norge, i en pressemelding.

Showet startet med at en av de oppmøtte fikk tømme butikken for varer på to minutter. I tillegg til de oppmøtte i butikken fulgte godt over 10 000 seere med på nett.

Vi har lenge ønsket å se nærmere på er hvordan vi kan integrere butikkene mer i liveshopping-sendingene, og for første gang sendte vi live fra Power Lille Grensen. Det viste seg å bli en gigantisk suksess, og det skal vi bygge videre på fremover. Denne gangen fylte vi hele Lille Grensen i Oslo sentrum med mennesker, i tillegg til at titusentalls mennesker fulgte med på sendingene på Facebook og TikTok, sier Nilsen.

LES OGSÅ: Trodde du liveshopping var dødt? Tro om igjen: "Gigantisk suksess"

"Gigantindustri"

Også Nilsen stemmer i Jevanords påstand. Liveshopping er kommet for å bli – også i Norge.

Konseptet er jo ikke helt ulik gode, gamle TV-shop i måten å vise frem produktene på, men selvsagt tilpasset dagens kanaler og teknologi. Det er underholdning og gode tilbud i ett, og det har virkelig slått an, sier Nilsen, før han uttaler videre:

I Kina står liveshopping for 10 prosent av det totale salget innen e-handel. Det er i ferd med å utvikle seg til en gigantindustri, men så langt har ikke vært europeerne vært like modne for konseptet. Nå føler vi oss frem for å finne en mal som passer det skandinaviske markedet, og vi tror vi er i ferd med å knekke koden.

Del artikkel: