Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Eksperttips fra byråene: Slik kommer du i gang med influensermarkedsføring

F.v.: Cecilie Eriksrud, Christina Alvarez og Kenneth Ervik som representerer influenserbyråene Max Social, Eccentric People og SoMe Garden.
Tre byråer deler sine beste råd til e-handlere.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Har du tenkt at du kanskje ville nådd bedre ut med produktene dine dersom du testet influensermarkedsføring? Bransjen vokser stadig, og blir i samme takt profesjonalisert slik at det skal være trygt og enkelt for både influenseren og annonsører å skape et verdifullt samarbeid.

For mange kan det imidlertid være litt vanskelig å komme i gang. For hvor skal man starte? Hvordan finner man de influenserne man kunne tenke seg å jobbe med? Skal man sikte mot de med størst følgerskare, de som er mest aktive på Snapchat, YouTube eller Instagram?

Vi har tatt en prat med et knippe byråer i Norge; nyoppstartede SoMe Garden, Schibsted-eide Max Social og Eccentric People.

Sammen huser disse byråene noen av landets største profiler, deriblant Jørgine Massa Vasstrand, Vegard Harm, Tone Damli, Iselin Guttormsen og Thomas Hayes.

LES OGSÅ: Liste: Her er Norges største influensere på Instagram 2024

Til Netthandel forteller de hva som er det viktigste en e-handler bør fokusere på når de ønsker å starte med influensermarkedsføring.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: