Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Er du klar? Disse produktene peaker tradisjonelt i november

Christoffer Reina, Norgessjef i Prisjakt.
Foto: Prisjakt
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Julekalendere er, ikke overraskende, på topp.

ANNONSE

Vi har gjort et dypdykk i Forbrukerkompasset Q4 – hvor Prisjakt undersøker forbrukernes handlevaner og spår hvordan de kommende månedene vil se ut for retailbransjen.

NHO meldte tidligere denne uken at nordmenn vil bruke 130,4 milliarder kroner på julehandelen i år, fordelt på november og desember.

Prisjakt har identifisert kategorier som hadde ekstra positiv trafikkvekst i løpet av fjerde kvartal, 2022. Gjennomsnittet er sammenlignet med resten av året, ekskludert de salgsintensive månedene november og desember.

Disse produktene peaker tradisjonelt sett i novembermåned: 

  • Julekalendere +1620%
  • Kosedyr +1000%
  • Lysslynger +689%
  • Strømaggregat +371%
  • Bilpærer +283%
  • Hjemmekinopakke +253%
  • Gryter og stekepannesett +245%
  • Barbermaskiner +241%
  • Spillkonsoller +235%
  • HÃ¥rtørkere +215%
  • Kaffetraktere +156%
  • Sofabord +116%
  • Ladestasjoner for elbil +100%
  • Senger +98%
  • Hyller +95%

Prosentandelen viser hvor populær kategorien var i novembermåned sammenlignet med en gjennomsnittlig måned.

Del artikkel: