ANNONSE

Farmasiet testet hyperpersonaliserte Google-annonser: Kraftig nedgang i CPC

Helena Elise Dokken, markedssjef i Farmasiet, og Ina Iversen, Norgessjef i Tre Kronor Media.
Gode resultater, sier markedssjefen.
Linn Adine Andersen

I fjor høst kunne Farmasiet fortelle om et nylig inngått strategisk partnerskap. I samarbeid med mediebyrået Tre Kronor Media skulle de nemlig teste verktøyet som skal gi nettapoteket optimalisert markedsføringsinnsats samt forbedret kundekontakt og -lojalitet i det norske markedet.

Ad-machina beskrives som en avansert annonseplattform. Drevet av kunstig intelligens og førstepartsdata analyseres store mengder data og muliggjør personlig tilpassede budskap til riktige målgrupper – til riktig tid.

Farmasiet har blitt en av de første i Norge til å utforske KI-drevet personalisering for Google-annonser.

LES OGSÅ: De er først i Norge til å teste AI-drevet hyperpersonalisering

ANNONSE

Kuttet kostnadene med 20 prosent

Nå står de første resultatene fra testingen klar, og markedssjef i Farmasiet, Helena Elise Dokken, er meget fornøyd.

Det at kundene våre opplever økt relevans og service gjennom ad-machina-kampanjene, er vi skikkelig fornøyde med. I tillegg til de gode resultatene, sier Dokken.

I en periode på tre måneder har Farmasiet og Tre Kronor Media testet ulike prioriterte kategorier. Og salgskostnadene har falt med nærmere 22 prosent. I tillegg har kostnaden per klikk sunket med 38 prosent.

Ina Iversen, landssjef for Tre Kronor Media i Norge, applauderer Farmasiet for å utforske KI og moderne teknologi. Samtidig understreker hun at KI ikke lenger er et fremtidsrettet konsept, men en nødvendig realitet.

De som ikke tilpasser seg, risikerer å bli hengende etter konkurrentene, sier hun.

LES OGSÅ: Farmasiet girer opp leveringssatsing: Inngår samarbeid med Schibsted-eide Ingrid

Del artikkel: