Kuttet kostnadene med 20 prosent
Nå står de første resultatene fra testingen klar, og markedssjef i Farmasiet, Helena Elise Dokken, er meget fornøyd.
Det at kundene våre opplever økt relevans og service gjennom ad-machina-kampanjene, er vi skikkelig fornøyde med. I tillegg til de gode resultatene, sier Dokken.
I en periode på tre måneder har Farmasiet og Tre Kronor Media testet ulike prioriterte kategorier. Og salgskostnadene har falt med nærmere 22 prosent. I tillegg har kostnaden per klikk sunket med 38 prosent.
Ina Iversen, landssjef for Tre Kronor Media i Norge, applauderer Farmasiet for å utforske KI og moderne teknologi. Samtidig understreker hun at KI ikke lenger er et fremtidsrettet konsept, men en nødvendig realitet.
De som ikke tilpasser seg, risikerer å bli hengende etter konkurrentene, sier hun.
LES OGSÅ: Farmasiet girer opp leveringssatsing: Inngår samarbeid med Schibsted-eide Ingrid