Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Flere hundretusen besøkende – slik har det gått med Ikeas unike sentrumskonsept

Mari Bakken, kommersiell leder ved Ikea Karl Johan // Foto: Netthandel
Mange er nysgjerrige på hva vi er, forteller Mari Bakken.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Det nærmer seg fire måneder siden Ikea åpnet dørene til et nytt konsept – den første av sitt slag i Norge – nemlig et minivarehus. Den ligger i hovedstadens travleste gate, Karl Johan, og har under sommeren vært hyppig besøkt av både nordmenn og turister.

Minivarehuset, eller sentrumsbutikken som Ikea selv kaller den, rommer 1000 kvadratmeter og går over to etasjer. Her har møbelgiganten skapt rom for å eksperimentere med nye måter å møte kundene på.

Netthandel tok turen innom sentrumsbutikken for en prat med kommersiell leder ved Ikea Karl Johan, Mari Bakken.

Det har gått veldig bra. Vi åpnet her for å komme nærmere kunden og nå flere av de som bor og jobber i og rundt Oslo, forteller Bakken, som legger til at de siden åpningen har hatt 260 000 besøkende i butikken.

Oslo er fullspekket av turister om sommeren, spesielt har nok hovedstaden vært lokkende i år når den norske krona har vært rekordsvak. Mange av disse fant veien til Ikeas sentrumsbutikk.

Og så er det mange som har vært veldig nysgjerrige på hva vi er. Noen tror vi er en fullskala butikk, andre at vi er et planleggingspunkt. Så blir de litt overrasket over at vi er nettopp litt av hvert – både butikk og planleggingspunkt, fortsetter hun.

Den gjengse nordmann har nok også vært nysgjerrig på hva man egentlig kan kjøpe med seg hos møbelbutikkens nyeste konsept. For Ikea har undersøkt og kommet frem til at kunder fra drøyt 80 prosent av Norges kommuner har vært innom butikken i Karl Johan.

Det er kjempegøy, sier Bakken.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: