Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Footway når milepæl i jakten på nye inntekter: "En helhetsløsning for netthandel"

Daniel Mühlbach, administrerende direktør for Footway Group. // Foto: Footway
"Et bevis på at vår tjeneste fyller en viktig funksjon".
Jimmy Andersson

I mars kunngjorde Zalando sine planer om en større satsing innen B2B. En satsing hvor netthandelsgiganten åpner op sin logistikkinfrastruktur, programvare og sine servicefunksjoner før merkevarer og forhandlere på og utenfor Zalandos plattform.

En nordisk aktør som har gjort en lignende satsing er svenske Footway, som med sin tjeneste Footway+, tilbyr eksterne nettbutikker lagerhold, kundestøtte og logistikk.

Og ifølge nettbutikken selv har de nådd en ny milepæl i sin satsing.

LES OGSÅ: Knallstart for Zalandos B2B-satsing – er nå selskapets raskest voksende kanal

ANNONSE

I løpet av den siste måneden har fem nye kunder sluttet seg til Footway+, og dermed er det nå 30 nettbutikker som bruker plattformen, hvorav 12 er Footways egne butikker, inkludert blant annet Sportamore og Stayhard.

Selv om Footway+ ikke forventes å ha noen materiell finansiell påvirkning i løpet av 2024, er det viktig å understreke de langsiktige fordelene og merverdien vi skaper for mindre nettbutikker og produktleverandører gjennom denne tjenesten, kommenterte Daniel Mühlbach, adm. dir. for Footway Group, satsingen tidligere i år.

20-30 nye kunder

Footway Group, som i februar kom ut av sin rekonstruksjon, slapp nylig tallene for sitt første kvartal. Og med tanke på at nettbutikken mer enn halverte omsetningen sammenlignet med i fjor, håper man at Footway+ i fremtiden kan bli en kjærkommen ny inntektsstrøm for selskapet.

Ifølge nettbutikken selv er det stor interesse på markedet for deres løsning, og før året er omme er målet å tiltrekke 20-30 nye kunder til plattformen.

Med Footway+ tilbyr vi en helhetsløsning for netthandel som omfatter alt fra lagerhold og logistikk til kundestøtte. På mindre enn en måned har vi fått ytterligere fem kunder, og det ser vi som et bevis på at vår tjeneste fyller en viktig funksjon på markedet, sier Footways CIO Ludvig Holmér.

LES OGSÅ: Halvert omsetning for Footway: "Ekstraordinære omstendigheter"

Del artikkel: