Onsdag morgen står det klart at Wolt kan sjekke av et punkt på ønskelista. De har nemlig inngått et samarbeid med den norske raketten Villoid – et samarbeid som skal ha vært like etterlengtet for begge parter i dette tilfellet.
Et begrenset utvalg av klær og tilbehør skal være tilgjengelig for Wolt-brukerne i Oslo og Bærum nå i julestria, slik at partene får testet samarbeidet.
Vi har lenge ønsket oss en partner av Villoids kaliber, som et viktig supplement til vår visjon om å kunne tilby “et shoppingsenter i lomma”. Wolt er stolte av å samarbeide med Villoid for å tilby kundene våre en unik og smidig måte å få tilgang til high-end moteprodukter, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge.
Jeanette Dyhre Kvisvik er kvinnen bak nettbutikken som dro inn over 140 millioner kroner i omsetning i løpet av fjoråret. Nå skal varer plukket fra lageret kunne leveres hjem til kundene på en knapp halvtime.
Tenk om du har kjolekrise eller julegavekrise: Nå kan du bestille et plagg og få levert pakken med Wolt på bare 30 minutter. Det er julegave til alle som stresser eller glemmer i julestria, sier Jeanette Dyhre Kvisvik, gründer og daglig leder i Villoid.
I første omgang er det sesongrelaterte produkter som smykker, vesker, luer og festplagg som vil tilgjengeliggjøres for levering med Wolt.
En del av kundeløftet
Ifølge Kvisvik er muligheten til å kunne levere på en halvtime en refleksjon av Villoids forpliktelse til kundene. De skal tilby enestående kundeservice og ikke minst bekvemmelighet.
Nettbutikken leverer i dag til hele Norge - uten toll og avgifter og andre kompliserende forhold. Ved å teame opp med Wolt, kan vi gi kundene våre kunder den ekstra fordelen med rask og pålitelig levering av våre kvalitetsprodukter.
Vi tester ut samarbeidet med Wolt i Oslo og Bærum, der vi skal kunne levere julegaver eller nesten et helt antrekk på en halvtime – enten hjem eller til kontoret – klart for årets juleselskap, sier Kvisvik.
Satser i det norske markedet
Fra før av samarbeider Wolt med både Ark, Jernia og Ringo. Selskapet har gjort en rekke investeringer det siste året, blant annet ved å utvide egen dagligvaresatsing og implementere målrettede annonser i appen.
Nylig fortalte Wolt også om et nytt samarbeid, med reklamebyrået Dentsu X. Sammen skal de styrke satsingen på opplevelsesbasert markedsføring, blant annet i form av fysiske eventer.
LES OGSÅ: Slik skal Wolt vinne kampen om synlighet: "Fysiske stunts"
Det har dessuten kommet Netthandel for øre at vi kan forvente oss flere spennende samarbeid i det nye året – så får vi se om 2024 blir siste-mil-aktørenes år.