Den positive utviklingen har fortsatt i 2024, og gir oss stor tro på at vi vil oppleve gode resultater også i år. Målet er 30 prosent topplinjevekst, sier Skou.
Handler om mer enn pris
Så til det veldig enkle, men samtidig vanskelige spørsmålet.
Hva er årsaken til veksten?
Skou mener at bransjen ofte fokuserer på pris – men at et godt, relevant utvalg tilpasset norske forhold – er mer relevant å fokusere på.
I tillegg er det viktig å ha de riktige varene til riktig tid i kombinasjon med en friksjonsfri handleopplevelse. Ved å prise smart, og passe på marginene våre, får vi muligheten til å fortsette å reinvestere i bedriften. Det betyr at vi ikke har jevnlige salgskampanjer, men at det også er andre budskap som treffer. Det håper vi at veksten vår beviser.
LES OGSÅ: Hemmeligheten bak suksessen – søstrene gjorde drøm til virkelighet
Spesialiserte roller
Da Netthandel sist var i kontakt med damene bak Guttelus, var det særlig to områder de la fokuset sitt på: kundedata og spissede roller i teamet.
Dette har vist seg å være to gode ingredienser i oppskriften på et vellykket Guttelus.no.
Vi har gjennom de siste årene investert i mer spissede roller, noe som har vært nøkkelen til at vi opplever gode resultater. Nytt av året er ansettelse av en produktkoordinator, samt gjeninntreden av vår SOME-ansvarlig, forteller Skou.
Fremover skal den digitale markedsføringen forbedres ytterligere. Dette i tillegg til å ha bedre kontroll på sortimentet samt utformingen av en enda bedre prisstrategi.
Vi er utrolig heldige som har et svært dedikert og dyktig team sammensatt av personer med ulik erfaring, bakgrunn og kvaliteter. Alle deler en felles entusiasme for netthandel, noe som gjør arbeidet vårt ekstra gøy!
Godt etablert kundeklubb
Gründeren forklarer den fortsatte stabile veksten med høy kundelojalitet. Guttelus har trofaste kunder som stadig kommer tilbake til nettbutikken.
Vi har en godt etablert kundeklubb og har i 2023 implementert et nytt CRM- og dialogverktøy for å forbedre kommunikasjonen og målrettingen mot kundene. Vi jobber mye med å berike kundeprofilene.
Vi håper at vi, ved å tilby mer relevante budskap basert på kunde- og transaksjonsdata, vil kunne styrke lojaliteten til kundene ytterligere, runder Skou av.