I 2022 kjøpte selskapet We Are Brands opp MyMuse. De syntes dette var et spennende selskap, og planla en snuoperasjon.
Den strategiske styringen har ikke vært godt nok, og dette blir derfor en snuoperasjon. MyMuse har en rekke styrker vi ønsker å bygge videre på, spesielt de kreative musklene til selskapet.
We Are Brands vil fokusere på områdene hvor vi tror vi kan bidra mest, deriblant den teknologiske plattformen som ligger i bunn og bidra med vår strategiske erfaring og kompetanse, uttalte Kenneth Dreyer, medeier av We Are Brands, i forbindelse med oppkjøpet for to år siden.
Også en større ekspansjon lå i kortene når We Are Brands etter planen skulle ha klart å snu selskapet i løpet av inneværende år 2022.
Omsetningen i samme år We Are Brands overtok, 2022, beløp seg til 12,9 millioner kroner. Kostnadene var imidlertid høye, og ordinært resultat før skatt viser i samme periode knappe -3 millioner kroner.
Netthandel har søkt bostyrer i konkursen for ytterligere kommentarer.