Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Gikk inn for snuoperasjon: NĂ¥ er norske MyMuse konkurs

Kenneth Dreyer, medeier i We Are Brands // Foto: We Are Brands/Skjermdump Mymuse.no
Det norske undertøysmerket har meldt oppbud.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

MyMuse hadde som mĂ¥l Ă¥ bli Skandinavias største undertøysmerke. NĂ¥ har selskapet meldt oppbud.

LES OGSÅ: Undertøysbutikk henter nye millioner - vil bli størst i Skandinavia

MyMuse har siden etablering i 2014 satset sterkt i Norge, men ogsĂ¥ i nabolandene Sverige og Finland. Utenlandssatsingene skal ha blitt lagt ned etter kort tid, til tross for flere emisjonsrunder som skulle sikre videre vekst for det norske undertøysmerket.

ANNONSE

I 2022 kjøpte selskapet We Are Brands opp MyMuse. De syntes dette var et spennende selskap, og planla en snuoperasjon.

Den strategiske styringen har ikke vært godt nok, og dette blir derfor en snuoperasjon. MyMuse har en rekke styrker vi ønsker Ă¥ bygge videre pĂ¥, spesielt de kreative musklene til selskapet.

We Are Brands vil fokusere pĂ¥ omrĂ¥dene hvor vi tror vi kan bidra mest, deriblant den teknologiske plattformen som ligger i bunn og bidra med vĂ¥r strategiske erfaring og kompetanse, uttalte Kenneth Dreyer, medeier av We Are Brands, i forbindelse med oppkjøpet for to Ă¥r siden.

OgsĂ¥ en større ekspansjon lĂ¥ i kortene nĂ¥r We Are Brands etter planen skulle ha klart Ă¥ snu selskapet i løpet av inneværende Ă¥r 2022.

Omsetningen i samme Ă¥r We Are Brands overtok, 2022, beløp seg til 12,9 millioner kroner. Kostnadene var imidlertid høye, og ordinært resultat før skatt viser i samme periode knappe -3 millioner kroner.

Netthandel har søkt bostyrer i konkursen for ytterligere kommentarer. 

Del artikkel: