H&M fortsetter den jevne veksten man har sett gjennom året. Det står klart når den svenske motegiganten i dag deler preliminære tall for regnskapsåret som løper fra desember 2022 til og med november 2023.
I løpet av året har selskapet økt sin omsetning med 8 prosent i svenske kroner, til 236 014 millioner svenske kroner. Økningen ekskluderer virksomheten i Russland og Belarus.
Ser vi på fjerde kvartal alene, altså september til og med november, ligger omsetningen på omtrent samme nivåer som i fjor. Totalt minsker H&M-gruppens omsetning med 4 prosent i lokal valuta, sammenlignet med fjorårets fjerde kvartal. Ekskluderer man igjen Russland og Belarus, er omsetningen i fjerde kvartal en økning på 3 prosent i svenske kroner – og en minskning på 1 prosent i lokale valutaer.
Komplette regnskapstall for helåret 2022/2023 forventes publisert 31. januar 2024.
LES OGSÅ: Oppstemt rapport fra H&M: "Fortsetter våre investeringer"