Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

H&Ms storsatsing i Oslo trakk folkemengder

Shirin Farbu, butikksjef i H&M Oslo City.
Foto: Netthandel
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Går all in på skjønnhetskonsept – med Oslo som hovedstad.

ANNONSE

I mai stod det klart at H&M ville satse ytterligere på sinn sminke- og skjønnhetsavdeling. En frittstående organisasjon ble etablert for å møte etterspørselen etter sminke og andre skjønnhetsprodukter, nemlig H&M Beauty.

Oslo blir hovedstaden for konseptet som eneste lokasjon med etablerte H&M Beauty flaggskipsbutikker. Mens butikken i Karl Johan har rullet og gått siden åpning i mai, har H&M Oslo City gjennomgått et realt ansiktsløft.

LES OGSÅ: Motegiganten lanserer nytt konsept i Norge: "Første noensinne"

Vellykket lansering

Samtlige fire etasjer er renovert, og i dag ønsker butikksjef Shirin Farbu velkommen til en splitter ny butikk hvor alt skal ligge til rette for en forhøyet butikkopplevelse.

Farbu forteller at hverdagen som butikksjef i én av to flaggskipsbutikker innen H&M Beauty-konseptet er preget av mye moro.

Vi har fire etasjer, beauty-avdelingen er kjempestor og teamet er så gode. Vi har gode rutiner og det har gått overraskende bra siden lansering, men det er virkelig et maskineri – man må ha gode rutiner og vi er avhengig av flinke ledere som kan delegere.

Konseptet er tatt så godt i mot av kundene siden vi åpna i mai, vi er mye mer ute på gulvet og møter kundene på en helt annen måte, forteller Farbu til Netthandel.

Ikke minst har det nye konseptet introdusert et hav av flere merkevarer til H&Ms kunder. Produkter som trender på Tiktok og andre sosiale medier faller spesielt i smak hos den yngre målgruppen.

Hvorfor valgte H&M akkurat Oslo som sin beauty-hovedstad?

Det er fordi vi har vært store på kosmetikk lenge, og ikke minst gode. Det beviser vi nå at vi fremdeles er, konstaterer Farbu.

Det var mange oppmøtte under H&M Oslo Citys åpning torsdag formiddag. Foto: H&M/Presse

God respons fra kundene

Før den offisielle åpningen torsdag formiddag strekker køen seg mange meter utenfor dørene til nyrenoverte H&M Oslo City. Butikklokalene har fått nye glassfasader, hevet himling, og er preget av en luftig og lys innredning – hvilket Farbu setter enormt pris på.

Hun gleder seg mest til at kundene skal få oppleve inntrykket de nyoppussede lokalene gir.

Man får et helt annet inntrykk av kolleksjonene våre når det er så lyst og innbydende, varene kommer frem på en helt annen måte enn tidligere. Ting har kommet mer på plass og vi har fått så god respons fra kundene siden vi åpnet dørene forrige uke.

De vil ikke bli mindre fornøyde etter åpningen i dag, det gleder vi oss til, sier en spent og noe travel Farbu en times tid før den offisielle åpningen.

Flere omni-løsninger

For å kunne integrere den digitale handleopplevelsen i den fysiske butikken har H&M Oslo City tatt flere grep. En klikk og hent-løsning er på plass, og kundene kan både hente ut og returnere online-bestillinger i butikk.

Utover dette har alle våre medarbeidere mobile enheter som gjør det mulig å hjelpe kunder å finne produkter hos oss, via nettbutikken eller andre H&M-butikker i Norge, dersom vi mangler deres størrelse eller farge for eksempel.

Vi er også behjelpelige med å legge varen direkte i kundens digitale handlekurv i H&Ms app dersom kunden ønsker dette, forteller H&Ms presseansvarlig, Clara Oldenburg, til Netthandel.

Akkurat i tide til årets julehandel er utsiktene for de neste månedene svært gode.

Vi er så klare og vi gleder oss til å vise kundene en ny og flott butikk. Vi er klare for å drifte butikken og ha det gøy. Dette skal vi leve lenge på, runder butikksjef i H&M Oslo City, Shirin Farbu, av.

Del artikkel: